MINE INNLEGG

the million dollar baby

1 March 2010, KLOKKEN 20:36 | 68 kommentarer

Mm. God start pĂ„ dagen folkens… Her er klokken bare 10.36.

Man han har noen fÄ journalister rundt seg man stoler pÄ og har repspekt for (som jeg kan telle pÄ tre fingre), som forhÄpentligvis ogsÄ har gjensidig respekt. Men nÄr det kommer til selve avisen eller bladet, sÄ er det en litt annen greie. Og du lurer pÄ hvorfor jeg skjedent stiller opp pÄ noe? Dette er hvorfor.

Les heller hele saken i papirutgaven fÞr du blander deg inn i temaet, enn Ä sitte pÄ nettet med alle kopisakene. Dette blir pÄ mange mÄter en intelligenstest for de som lar seg fasinere av tykke overskrifter. PÄ tv, ja. I blader, ja. I aviser, ja. Men det betyr ikke at man er sÄ overfladisk og grunn.

Her handler det om et barn og jeg ser pÄ det som langt mer respektlÞst Ä hamre lÞs pÄ de som Þnsker seg barn pÄ grunnlag av oppslag som dette nÄr man velger Ä ikke bruke hodet og tenke pÄ egenhÄnd.

Man kan ikke lengre bruke pressen som et medium for Ä fÄ frem et budskap, pÄ riktig mÄte.

FĂžler at saken ble frestilt pĂ„ lik linje med det Ă„ kjĂžpe seg en ryggsekk eller en veske, sett bort ifra prisen. Og alt jeg har Ă„ si nĂ„r det kommer til det Ă„ velge seg ut en “supermodell” man vil ha barn med… Hm. Ja, det var alt. Trenger jeg egentlig Ă„ kommentere det?

Jeg skjÞnner jo at folk freaker ut og fÄr fordommer nÄr det meste parten av tiden handler om Ä gjÞre alt om til et freakshow. Thanks.

Velger Ă„ tro at mange av dere ser igjennom gullfonter, tykke bokstaver og setninger.



68 kommentarer
Kommenter innlegget her








68 kommentarer


  1. Sunniva

    Hvis dere vil ha barn er jo det fint for dere :) Skal ikke si noe om hva som stÄr i avisen, siden jeg ikke har lest det, men jeg syns uansett at det er koselig hvis dere velger Ä fÄ barn. Jeg mener at to gode fedre er bedre enn en dÄrlig mor og far.

    Mon 1 Mar 10 21:05

  2. Hanne

    leste det der…media smĂžrer sĂ„ mye pĂ„!
    koselig at dere tenker pÄ Ä fÄ barn sammen da:D

    Mon 1 Mar 10 21:13

  3. Mari

    Trist at mediene har valgt Ä vinkle sakene pÄ denne gufne mÄten. GÄr medier selv, og misliker det sterkt!

    Mon 1 Mar 10 21:24

  4. Phoebe

    Jeg er ikke en av de som dĂžmmer dere for at dere vil ha barn, men jeg reagerte litt pĂ„ behovet for Ă„ ha en supermodell som bĂŠrer og spĂžr derfor direkte slik at jeg fĂ„r et riktig svar og ikke en mening… Er det veldig viktig for dere Ă„ fĂ„ et barn med pene gener? Er det derfor dere vil bruke en supermodell?

    Dette er ikke kritikk, men en undring…

    Mon 1 Mar 10 21:26

  5. Sofie

    Typisk at media vrir og vender pĂ„ en historie til det ugjenkjennelige, kun for Ă„ fĂ„ flere lesere. Jeg har lest bloggen din lenge, og har vĂŠrt “fan” (?) av Jan Thomas lenge, og jeg skjĂžnte fort at det ikke kunne vĂŠrt framstilt riktig.

    Masse lykke til med baby! :)

    Mon 1 Mar 10 21:33

  6. Anna

    Utrolig trist at det skal vÊre sÄnn.

    Mon 1 Mar 10 22:02

  7. Hege

    Synes dette ble for teit. Et barn er et barn, og det skal ikke settes en pris pĂ„ det. Synes det var helt forferdelig at dere skulle kjĂžpe et barn til en pen supermodell for mange penger, og ikke bare et helt “normalt” barn. Men for all del stĂžtter jeg homofile i Ă„ fĂ„ barn. Men mĂ„ si jeg mistet litt respekt for dere nĂ„.

    Mon 1 Mar 10 22:07

  8. vilde

    SkjĂžnte med en gang jeg sĂ„ artikkelen, at dette har media vridd og vendt pĂ„ helt feil i forhold til hva dere har sagt/ment…! uff, synd at det skal vĂŠre sĂ„nn, mange som faktisk tror dere mener det pĂ„ den mĂ„ten :(

    Mon 1 Mar 10 22:09

  9. Kristine

    Ikke lett nÄr alt blir vridd !
    Dere er et flott par, og jeg tror nok at dere har et godt hjem Ă„ tilby et barn. Unner dere det ! :D

    Mon 1 Mar 10 22:28

  10. Silje

    Uff, jeg blir like irritert hver en sjelden gang jeg skuler bort pÄ vg, dagbladet, se og hÞr osv. Det er sÄ mye tull, og sÄ mye dritt de klarer Ä fÄ ifra seg. Og det irriterer meg at noen mennesker ( ganske mange faktisk) leser en overskrift,eller hva som helst av innlegg i en avis/ukeblad og biter pÄ agnet med en gang. SLUKER alt som skrives, og rekner med at alt som stÄr det er sant. Ingen som tenker over at noe er tull, noe er sannhet vridd om til lÞgn, noe er bygd pÄ osv!
    Det er sÄ bra dere klarer Ä heve dere over alt tullet! rant over :p mÄtte bare fÄ det ut! :)
    Hvis dere vil ha barn er det ingenting som er mer fantastisk enn det tenker jeg!At media skal synke sÄ lavt at de vinkler saken slik er lavmÄl!
    Super kos at dere vil ha barn, lykke til :))

    Mon 1 Mar 10 22:43

  11. Hilde

    Det er helt usmakelig, rett og slett.
    Blir sint av sÄnt!!!

    Men, hÄper de ikke sover like godt om natta som det dere kan gjÞre.

    Kan du ikke skrive litt om deres vinkling av saken, slik at de som har lest oppslagene kan fÄ den ordentlige versjonen?

    Mon 1 Mar 10 22:53

  12. Ingrid

    Jeg er veldig glad i media nÄr det gjelder nyheter, alt det andre de putter inn i avisene og pÄ nett er for meg veldig uinteressant, da de bare leiter etter ting Ä slÄ opp for at folk (les dumme mennesker) skal kjÞpe produktet deres.

    Jeg syns det er kjempefint at dere fÄr muligheten til Ä fÄ et barn! :) Adopsjonsreglene i de fleste land burde oppdateres ganske heftig, men frem til det skjer (om det skjer) er det supert at det finnes andre muligheter! Lykke til! :)

    Mon 1 Mar 10 22:59

  13. christopher sier

    PHOEBE, HEGE:
    Hva var det dere missforstod? Fikk dere i det hele tatt med dere noe av det jeg skrev? Jeg kommenterer dere direkte fordi dette er et viktig tema. Dere er dessverre et godt eksempel pĂ„ “de som lar seg fasinere av tykke overskrifter.” Og det er helt ok hvis det er interessefeltene deres, men dere mĂ„ fĂžrst vĂŠre klar over hva dere egentlig diskuterer. Og her har dere ikke helt fĂ„tt med dere stort mer enn overskriftene. For hva jeg skriver og uttrykker er noe helt annet enn hva som stĂ„r pĂ„ trykk.
    Men jeg er veldig glad for Ä se at sÄ mange forstÄr dybden i saken og hva som faktisk stemmer og hva som ikke stemmer. Og ikke minst hva som er det tabloide her. Det stopper ikke for hva jeg blir dratt inn i, sÄ da mÄ jeg ogsÄ fÄ uttrykke meg. Thanks.

    Mon 1 Mar 10 23:12

  14. Humac

    Sier som Oscar Wilde: “Bad manners make a journalist.”
    :)

    Mon 1 Mar 10 23:18

  15. mi

    Tror de fleste som ser de overskriften skjÞnner at den er blÄst opp sÄ den skal vekke oppsikt. SkjÞnner godt dere vil har barn (som sÄ mange andre) og det er vel ikke noe galt i Ä fÄ det gjennom surrogat. Er vel uansett er praktisk talt umulig for dere Ä adoptere. StÄ pÄ! :)

    Mon 1 Mar 10 23:19

  16. christopher sier

    HUMAC: Oh yes!

    Mon 1 Mar 10 23:21

  17. Henrik

    Du sletter sikkert alle innlegg som er negative, sĂ„ denne er til deg og ikke til bloggen din. Skal du, som er gift med den mest PR-kĂ„te, tabloide, plastikkdokka i Norge, sutre over VG sine overskrifter. Vel, jeg har allerede registrert at dere ville adoptere gjennom Kaballah. Spar meg, dere er sĂ„ tabloide som man kan fĂ„ blitt. Bare vĂŠr sĂ„ snill, spar alle oss homser i Norge, som tenker pĂ„ Ă„ fĂ„ barn selv, deres idiotiske sitater rundt temaet. Kan dere for Guds skyld, gjĂžre noe UTEN Ă„ mĂ„tte plapre om det i media. Hadde vĂŠrt veldig deilig for oss andre som vurderer sorrogat og prĂžver Ă„ finne forstĂ„else…

    Mon 1 Mar 10 23:29

  18. hjertekropp

    huff, det er sĂ„ ufattelig dĂ„rlig mediadekning for tiden. ikke bare saker som dette…men bare se pĂ„ OL ogsĂ„! De klarer bare ikke Ă„ utfĂžre god jorunalistikk, skrive gode saker som faktisk kan gjĂžre oss lesere kloke og fascinerte.
    Selvsagt skjĂžnner jeg jo at deres sak er blĂ„st ut av sidestykke…vi har jo mĂžtt dere begge i media fĂžr og vet at dere er normale, gode personer :)

    Synd at det skal vĂŠre slik… bare la det ligge, Christ. Ikke blĂ„s der mer opp… jeg synes det er flott at dere tenker pĂ„ barn =)
    lykke til!

    Mon 1 Mar 10 23:31

  19. Merete S. Steen

    Jeg vet etter Ă„ ha truffet JT mange ganger og deg og at dere blir fantastiske foreldre. Lykke til og klem:)

    Mon 1 Mar 10 23:36

  20. Ina

    Hei Christopher!
    Har fÞr sagt min mening om homofile par som Þnsker barn, men tydeligvis mÄ jeg hevde meg flere ganger til fÞr det kommer gjennom og blir allment akseptert. Jeg er sÄ ening i det Sunniva skriver! Det er mye bedre med to gode fedre(eller mÞdre), enn en dÄrlig mor og far, eller ingen foreldre i det heletatt! At du og Jan skal fÄ ha barn stÞtter jeg hundre prosent, og jeg hÄper for deres del det gÄr i orden! Av det jeg har sett, hÞrt og lest av dere sÄ oser dere av kjÊrlighet og det skulle bare mangle at et barn fÄr oppleve den kjÊrligheten!

    Mon 1 Mar 10 23:40

  21. TOROBORGEN

    snikleste i vg da jeg var pÄ ica idag. det var et veldig fint bilde av dere to! ram det inn og heng det pÄ veggen!

    Mon 1 Mar 10 23:40

  22. kamilla

    Nei,man trenger ikke kommentere det!!!Enig i den fantastiske skrivingen din her:=)Og hvem har noe med det….Dere blir nok et fantastisk foreldre par en dag som kan gi et barn masse omsorg og kjĂŠrlighet:-)

    Mon 1 Mar 10 23:45

  23. christopher sier

    HENRIK: Du oser mindreverdighetskomplekser og mangel pÄ oppmerksomhet. Hvorfor ville du ellers kommentert? Jeg fÄr nok, pÄ godt og vondt og derfor fÞler jeg at jeg selv mÄ fÄ putte ting inn i perspektiv, SELV. Adoptere via Kabbalah? Kabbalah er ikke noe adopsjonsbyrÄ. Ingen adopterer til homofile. Husker du? Queens er andre homofiles verste fiende. Peace.

    Mon 1 Mar 10 23:49

  24. Stine

    Jeg tror ikke at saken er sÄ ekstrem som det fremstÄr i media. Jeg tror rett og slett at dere vil ha barn, og at dere kommer til og gjÞre en grundig undersÞkelse for hvilke egge og surregat mor dere veldger. I tilegg vil jeg si at det altid er hyggelig nÄr noen skal ha barn, ogsÄ dere selvsagt!

    Tue 2 Mar 10 00:13

  25. Stian

    Til henrik: som du driter deg ut!!!!

    Tue 2 Mar 10 00:20

  26. marianne

    Det er ikke rart att vi har problemer i verden med sÄnne sinte mennesker som henrik er. Snakk omm Ä vÊre sjalu! SÄnne fins det overalt Cristopher sÄ ikke bry deg om det! Lykke til med baby!

    Tue 2 Mar 10 00:21

  27. Hr Johansen

    Hei!

    MĂ„tte bare kommenter dette innlegge Ă„ vise dere stĂžtte! OverhĂžrte kommentarer pĂ„ gata idag angĂ„ende denne saken. Fatter ikke at NORDMENN skal vĂŠre sĂ„ JÆVLIG trangsynt. Uavhening av hva som stĂ„r i aviser/magasiner sĂ„ hĂ„per dere fĂ„r til Ă„ skape en familie nĂ„r den tid skulle vĂŠre inne!

    Mvh

    Hr johansen

    Tue 2 Mar 10 00:34

  28. Vick

    Er det noe som har kommet med alderen er at “sensasjons overskrifter” kun stĂ„r pĂ„ trykk for Ă„ selge blad/aviser, konkuransen har blitt stor, skinnende og spennende overskrifter mĂ„ til for Ă„ kapre en kunde i kassekĂžen pĂ„ rema!

    Du og mannen din har valgt Ä stÄ fram med mye og mÄ nok sikkert ogsÄ bare tÄle mye, men tror nok de aller fleste skjÞnner at jouralistene overdriver, spesiellt i overskriftene.

    NĂ„ har ikke jeg lest det du snakker om her, har kun registrert at du og mannen din Ăžnsker dere barn.
    Jeg er mor og kan sÄklart forstÄ hvorfor dere Þnsker dere barn, hvordan dere gjÞr det er opp til dere etter min mening, sÄ lenge det er lovlig og ikke skader noen.
    Jeg har et prÞverÞrsbarn, mange som mener at om man ikke kan fÄ barn naturlig sÄ er det ingen menneskerett Ä fÄ barn, ingenting som gjÞr meg mer sint og sÄr enn sÄnne kommentarer.

    Tue 2 Mar 10 00:42

  29. kamilla

    NÄ er det hett pÄ VG nett!!!Lurer litt pÄ hvorfor man skal hakke sÄÄ veldig pÄ dere og vÊre sÄ stygge mot dere:-(

    Tue 2 Mar 10 00:44

  30. Maria

    Jeg velger p tro pÄ deg og bloggen din fremfor pressen. Jeg er langt i fra den eneste.

    Tue 2 Mar 10 00:50

  31. Jannicke

    var i grunn dette jeg tenkte da jeg leste det pÄ vg!

    Tue 2 Mar 10 01:03

  32. anne

    for en fremstilling… ettersom dere ikke fĂ„r adoptere mĂ„ dere nesten gĂ„ den veien for Ă„ fĂ„ et barn. kvinner har lenge brukt donorsĂŠd for Ă„ fĂ„ barn, og selfĂžlgelig vil de ha den peneste, og den med de beste genene de kan fĂ„. alle vil jo det beste for barnet sitt.

    Tue 2 Mar 10 01:31

  33. milla

    Beundrer dere veldi..DÄkke e tappre som velger Ä bruke middlene som finnest der ute til Ä gjÞr dere lykkelige.Ej har eit vennepar som er homofile so oxo Þnsker seg barn i frammtiden, men viss dei ikke fÄr adoptere sÄ har ej sagt meg villi til Ä hjelpe dei med Ä fÄ eit vedunder til verden. Hvorfor leve barnlaus nÄr en kan ha lykken me den hjelpa en kan fÄ til Ä ha en baby. Ej har ikke baby sjÞl enda, men Þnsker d snarest:) Lykke til med kampen om lykken:)

    Stor klem :)

    Tue 2 Mar 10 02:17

  34. QueenH

    Jeg er av dem som synst at alle fortjener barn. Vel, alle untat dem som missbruker de uskyldige smÄ.
    Og jeg orker ikke Ä bry meg oppi hvordan folk fÄr de barna man vil ha. GÄr vel for det samme om noen betaler, hopper pÄ et reagenstrÞr eller leier en surrugat mamma for Ä fÄ et barn man kommer til Ä elske som det er sitt eget?

    Jeg Ăžnsker dere masse lykke til! Dere fortjener det!

    Tue 2 Mar 10 02:27

  35. mina

    Hmm jeg skjÞnner virkelig ikke en dritt av hva du skriver jeg christopher.. Snakk om Ä gÄ rundt grÞten..

    kan du vĂŠre sĂ„ snill Ă„ avkrefte eller bekrefte det som stĂ„r i artikkelen? Eller fortsetter du Ă„ be oss om Ă„ se i “dybden” av artikkelen? Da er det hele sant dda? at dere vil kjĂžpe en unge av en supermodelleggefarm?

    Tue 2 Mar 10 03:52

  36. TOM

    Syntes det er bra at du deler din version pÄ bloggen,
    for er sikker pĂ„ at dere detsverre kommer til Ă„ bli hetset for dette :( Hvordan dere skal fĂ„ barn har strengt tatt ikke noen andre noe med!!! Jeg syntes det er bra dere vil ha barn, uansett hvordan. Er sikker pĂ„ dere har masse kjĂŠrlighet og gi:) Å til de som slenger dritt om din mann, de er nok bare svĂŠrt missunnelige pĂ„ det han har fĂ„tt til. De mĂ„ huske pĂ„ at han har jobbet hardt for Ă„ bli den han er. Personelig syntes jeg dere to virker som to kjempe bra mennesker, Ă„ Ăžnsker dere alt vell, hĂ„per dere fĂ„r akkurat det barnet dere Ăžnsker dere. Syntes bĂ„de deg og Jan er tĂžffe som deler sĂ„ mye av privatlivet deres:) Hilsen TOM

    Ps: TIL DERE SOM HETSER J&C UTEN Å HA LEST GJENNOM TING OG SATT SEG INN I SAKEN, IKKE BRY DERE. MEDIA VRIR IG VRENGER PÅ ALT. SÅ MAN SKAL IKKE TRO ALT SOM STÅR MED FET OVERSKRIFT I AVISER OG NYHETER!

    Tue 2 Mar 10 04:51

  37. Kirsti

    Flott at dere skal bli foreldre etterhvert. NÄ har dere en gyllen mulighetn til Ä fÄ frem viktigheten av informasjon rundt surrogati.
    Det er mye tabu om dette i norge. Regner og hÄper det var media som laget disse flÄsete kommetarene, for det er fryktelgi synd for selve saken.
    Det er mange i deres sko, sÄ jeg hÄper dere fÄr den stÞtten og de kreftene som kreves i en slik prosess.

    Tue 2 Mar 10 10:32

  38. Hege

    Folk mÄ da vel fÄ lov til Ä si det de mener. NOE mÄ dere ha sagt til media, de har vel ikke fÄtt dette ut av ingenting.

    Tue 2 Mar 10 11:54

  39. Anna

    Tror de aller fleste oppegÄende mennesker skjÞnner glatt at dette er en medieskapt greie sÄ tungt som mediene har smÞrt pÄ denne gangen.

    Tue 2 Mar 10 12:26

  40. Bente

    Jeg hÄper dere fÄr realisert drÞmmen deres om Ä bli foreldre uansett hvilken mÄte barnet kommer til dere pÄ. Hilsen ei som ogsÄ sliter med Ä fÄ barn pÄ den tradisjonelle mÄten.

    Tue 2 Mar 10 14:22

  41. Kjersti

    med en gang ei pÄ jobb leste overskrifta hÞyt til meg og rulla med Þynene, skjÞnte jeg at dette bare var bullshit fra pressens side. de Þnsker Ä fremstille dere pÄ vÊrst mulig (dermed interessant) mÄte, noe jeg ikke kan forestille meg er noe bedre enn et kniv i hjertet. stÄ pÄ christopher, mÄ deres kjÊrlighet vare evig. :)

    Tue 2 Mar 10 14:48

  42. Elisabeth

    Jeg blir nesten skremt av alle folkene som biter rett pÄ. Noen trenger VIRKELIG Ä fÄ et kritisk Þye til media.

    Tue 2 Mar 10 16:11

  43. oddis

    Vil bare fĂ„ gratulere dere begge! Det er ingen tvil om at det barn som mĂ„tte komme er sterkt Ăžnsket, og jeg er helt sikker pĂ„ at dere blir fantastiske foreldre begge to. SelvfĂžlgelig lyder det guffent nĂ„r man tar begrepet ‘modellbaby’ litt ut av sammenhengen, men hvis man prĂžver Ă„ forstĂ„ situasjonen sĂ„ skjĂžnner nok de fleste at det i bunn og grunn handler om at dere Ăžnsker Ă„ gi omsorg og kjĂŠrlighet til et barn.
    Blir litt inspirert selv, og nÄr jeg (hvis jeg) en gang finner meg en mann, sÄ vet man ihvertfall at mulighetene er der :)

    Tue 2 Mar 10 16:16

  44. Maiken

    Jeg synes bildet av dere er nydelig.
    Men tror jeg gjĂžr meg selv den tjenesten Ă„ drite i Ă„ lese artikkelen. >.<

    Tue 2 Mar 10 17:17

  45. Hilde

    Til SUNNIVA, PHOEBE, HEGE, HENRIK og MINA :

    Dere er jo bare helt TETT!!!! Phoebe og Hege, dere har tydeligvis ikke lest NOE av det Christopher har skrevet pĂ„ innlegget sitt. SkjĂžnner dere ikke at journalisten har vridd og vendt pĂ„ alt som har blitt sagt, nettopp for Ă„ lage en overskrift og en sak som folk som dere skal tro pĂ„?! For meg er det helt uforstĂ„elig at dere ikke skjĂžnner det – det mĂ„ jo bety at dere har lest VG/ Dagbladet/ Nettavisen sine oppslag, men ikke det som Christopher skrev i sitt forsvar her pĂ„ bloggen. At dere i det hele tatt tĂžr Ă„ legge inn en kommentar her er jo bare TALENTLØST.

    HENRIK: Hvor i h….. fĂ„r du informasjonen din fra? Jeg er heterofil jente selv, men kjenner mange homofile, og jeg er veldig gira nĂ„r det kommer til dette temaet, mye pga. en veldig konservativ kristen familie. Jeg blir rett og slett lei meg nĂ„r folk ikke klarer Ă„ se annet enn avis-overskrifter, og sĂ„ dĂžmme folk ut ifra det. PRØV Ă„ sette deg i samme situasjon? Jeg har SINNSYKT respekt for Jan Thomas og Christopher for mĂ„ten de ter seg pĂ„, ikke pĂ„stĂ„ at de “bruker” media pĂ„ noen som helst mĂ„te – de gangene de er i Se & HĂžr osv, sĂ„ er det kun bladet som har funnet opp historien! Har selv en bekjent som har vĂŠrt pĂ„ 2siders-oppslag i Se&HĂžr med tre ukers mellomrom, og de hadde ikke engang snakket med personen!!!!

    MINA: LES hva Christopher har skrevet! ForstĂ„r veldig godt at du ikke skjĂžnner “en dritt” av hva han skriver, – du har jo ikke lest det!!! Det er ikke hans problem at du ikke forstĂ„r, da mĂ„ du jo lese innlegget flere ganger sĂ„ kanskje du skjĂžnner hva han skriver til slutt.

    Noen mennesker skulle ikke fÄtt lov til Ä lese verken aviser eller blader.

    Tue 2 Mar 10 17:36

  46. R

    Henrik: Ignorance.

    Media er eksperter pÄ Ä vinkle saker til sin egen fordel, for dette tiltrekker lesere. Media er en rÄtten bransje, noe som er synd, siden meningen med media er oppslysning. Synes ikke alle artikler i VG er like opplysende.

    NÄr det kommer til homofile og barn:
    Eneste grunn til at Ä vokse opp med to fedre blir et problem for mange barn, er fordommene til de barna som har vokst opp hos to trangsynte heterofile foreldre. Herregud, hvis heterofile fÄr bruke prÞverÞr for Ä fÄ over seks barn, kan ikke da homofile adoptere eller bruke surrogat for Ä fÄ ett? Hvis vi skal overbefolke planeten, la oss overbefolke den med mennesker som er oppdratt til Ä respektere andre mennesker, pÄ tross av seksuell legning osv.
    Lykke til:)

    Tue 2 Mar 10 18:16

  47. Rebekka

    Er glad pÄ deres vegne at dere skal fÄ barn jeg :) Det fortjener dere sÄ sykt! Bryr meg ikke hva som stÄr i aviser osv.(Noe av det, Men jeg kjÞnner at mesteparten av det er smÞrt inn hvis det er det man kaller det:) )

    Hils Jan :D

    Tue 2 Mar 10 18:56

  48. Line

    For det fĂžrste; Jeg har heller ikke lest VG i dag. Leser ikke noen sladderblader/aviser (og JA, jeg mener VG er en sladderavis)!
    For det andre; Jeg hÄper og krysser fingrene for at dere to fÄr adoptere en unge en gang i fremtiden, fordi dere kommer til Ä bli fantastiske foreldre!! :)

    Tue 2 Mar 10 19:02

  49. Line

    (legger til litt pĂ„ den fĂžrste kommentaren min) Jeg mener VG er en sladderavis nettopp fordi de snur og vender pĂ„ det meste for Ă„ fĂ„ til en god story, uten Ă„ faktisk tenke pĂ„ det opprinnelige innhold…

    Tue 2 Mar 10 19:10

  50. Daniel

    Nei, det skal ikke vĂŠre greit Ă„ vĂŠre kjendis. Media har jo en tendens til Ă„ plukke ut en liten del av hva man har sagt, og gjĂžre det om til akkurat det de vil. Virker ikke som man trenger sĂŠrlig mye utdannelse for Ă„ bli journalist lenger.

    Men pÄ den andre siden mÄ jeg si at jeg ikke skjÞnte innlegget ditt sÄ veldig godt. Det kan jo hende det er min IQ det er noe i veien med (noe man ikke skal se bort fra), men jeg kunne igrunnen tenke meg Ä hÞre hva som EGENTLIG ble sagt av deg og Jan. SelvfÞlgelig har ikke jeg noe med det Ä gjÞre, men det kunne jo kanskje vÊrt greit for dere ogsÄ Ä fÄ sagt akkurat hva dere mener om saken isteden for at det skal florere rykter. Uansett mÄ dere ha mye lykke til med surrogat-adopsjonen! Tror nok dere blir flotte foreldre! :)

    Tue 2 Mar 10 22:15

  51. Hilde

    Heisann!
    Alle normalt utstyrke mennesker skjĂžnner hva som har skjedd her. Jan brukte ordene “modell” og “finne den som ser best ut” og media trakk automatisk konklusjonen at dere skulle velge eggdonor etter utseende. Hvor tette er egentlig det norske folk?? Dette er er sĂ„ typisk norsk presse og ola dunk.

    Dere har min fulle sympati, ikke akuratt drÞmmestarten pÄ prosessen dere er pÄ vei inn i. Uansett Þnsker jeg dere lykke til, det Ä ha barn beriker livet, jeg hÄper dere fÄr oppleve det snart!

    Tue 2 Mar 10 22:43

  52. siri

    uff. skjĂžnner deg veldig godt!

    Wed 3 Mar 10 00:23

  53. Sigfried

    Hei, pssst.. et godt rĂ„d… GjĂžr alltid avtale om Ă„ fĂ„ lese korrektur pĂ„ avtalte intervjuer fĂžr de trykkes. Etter hva jeg forstĂ„r pĂ„ deg, har dere aldri snakket om / eller nevnt dette med supermodellmor. Jeg fĂ„r tro deg pĂ„ det. (VG er og blir en drittavis – husk det!Dagblabla ogsĂ„ – og journlister er nĂ„ engang journalister – les: avskum)

    Her er en link til Skiens avisa Vardens omtale av VGs oppslag:
    http://www.varden.no/kultur/dette-er-rasehygiene-1.4612536

    Ikke sĂŠrlig flatterende omtale eller hur…

    Wed 3 Mar 10 01:01

  54. Karina

    HEi!

    FÞrst, da jeg hÞrte om deg og Jan Thomas tenkte jeg: tuller du med meg? Men etterhvert har jeg begynt Ä tenke.. BÄde du og Jan Thomas virker, i mine Þyne, bÄde omsorgsfull og full av kjÊrlighet. Det dere har virker ekte, og jeg tror at dere ville blitt fantastiske foreldre. Jeg kjenner ingen homofile foreldre, kanskje det har noe med at jeg bare er 15 Är, men jeg syns det er flott Ä se at det som en gang var tabu, nÄ nesten er blitt vanlig. Ja, jeg sier nesten, det er jo forsatt en del trangsynte mennesker her i verden, men det at homofile mennesker kan fÄ barn, det syns jeg er fantastisk. Jeg leste forresten eg gang om en mann, han var vel pÄ alder med deg Christopher, som hadde adoptert. Han var homofil, og hadde ingen mann, men da jeg sÄ bildet av han og sÞnnen, kunne jeg ikke la vÊre Ä smile. SÞnnen smilte fra Þre til Þre, og det samme gjorde faren. De var sÄ lykkelig, og det viser bare at homofile mennesker kan vÊre vel sÄ kjÊrlige som hetrofile. Det jeg prÞver Ä si er at jeg selv har vÊrt veldig trangsynt i forhold til homofile og det Ä adoptere, og tenkt: kommer barna til Ä bli mobbet pÄ skolen osv.. Vel, hvilket som helst barn kan faktisk bli mobbet pÄ skolen, og det kan vÊre like Þdeleggende for et barn med hetero foreldre som for en med homofile foreldre. med det sier jeg lykke til, til bÄde deg og Jan Thomas, hÄper dere fÄr en fantastisk framtid :)

    Wed 3 Mar 10 01:07

  55. Marius

    Jeg beundret deg fÞr, for dine meninger, og for ditt mot til og ikke bry deg om hva folk tenker eller sier. Du gjÞr vel ikke dette her heller, men denne gangen bÞr du kanskje det. Og se igjenom en katalog, velge ut den perfekte kvinnen, sÄnn at dere kan fÄ et perfekt barn, gud forby dere for et stygt ett. Det er jo pÄ lik linje med og kjÞpe en ryggsekk. Det er menneskehandel? Og dere hjelper jo ikke akkurat pÄ og sette de homofile i et godt lys. Anbefaler sterkt at dere tenker igjenom dette..

    Wed 3 Mar 10 02:04

  56. Heidi

    Jeg ble kvalm da jeg sÄ mÄten VG valgte Ä fremstille det pÄ. Dere er langt mer skikket til Ä vÊre foreldre enn mange andre i dette landet, og om dette er mÄten dere kan fÄ barn, sÄ stÄ pÄ! Om mennesker er villige til Ä gÄ gjennom sÄ mye for Ä fÄ barn, er det ingen tvil om at barnet blir elsket. HÄper at dere slipper for mye stress og mas rundt dette fremover. Ønsker dere lykke til med alt som venter

    Wed 3 Mar 10 09:31

  57. christopher sier

    MARIUS, etc.:
    Det er ikke mye som plager meg mer en de som tar seg tid til Ä delta i en debatt uten Ä informere seg fÞrst. Her bruker jeg mye unÞdvendig tid pÄ Ä forklare hva vi egentlig mener og likevel kan noen skrive inn om menneskehandel og at vi ser pÄ dette som Ä velge ut en vakker kvinne vi vil ha barn med fra en katalog. Jeg reagerer skjeldent pÄ denne mÄten, men hvor dum kan man egentlig bli? Nei helt Êrlig, hvor dum? Dette har jeg nemlig aldri opplevd fÞr. Her forklarer jeg at det som ble skrevet var helt feil og likevel blir vi kritisert? Kritisert for noe vi faktisk ikke kan stÄ for? Jeg skal bare krype til korset nÄ Ä innrÞmme at jeg faktisk er sliten av dette. Rart?

    Wed 3 Mar 10 09:35

  58. Kristine

    The million doller baby $ aka.(kjÞpe millionbaby) NOK. er to vidt forskjellige babyer ;) Den ene er noe dyrere en den andre :) Hadde jeg vert dere to, sÄ hadde jeg holdt dette tett til brystet, men nÄ er det hul pÄ boblen.. Lykke til!

    Wed 3 Mar 10 14:13

  59. ANNE

    SÄ om jeg har forstÄtt dette rett.. media har selvfÞlgelig vridd pÄ saker og ting(forstÄr sÄpass), men hovedsakelig sÄ er dere i grunn litt opptatt av at surrogatmoren er pen Ä se pÄ?

    Wed 3 Mar 10 14:21

  60. Linn

    Jeg stÞtter for fullt de homofile og lesbiskes rettigheter til Ä bli foreldre, for meg er det en selvfÞlge at de skal vÊre likestilt med de hetrofile i den saken. Det at en elsker en av samme kjÞnn har ingenting Ä si pÄ ens evne til Ä vÊre foreldre.
    Men nÄr en er oppsatt pÄ kjÞnn, utseende, gener osv, da steiler jeg litt. Et barn er en gave en ikke skal ta lett. En skal elske de med hele sin hjerte og hele sin sjel uansett hvordan de ser ut, gener osv osv om de er din biologisk eller ved adopsjon.
    Hvis dere er opptatt pĂ„ om barnehoren vil “passe” dere, vil det da bety at dere da skal fortsette Ă„ ha kontakt med henne ETTER barnet er fĂždt, for da kan jeg skjĂžnne det med tanke pĂ„ at en da er bundet sammen for alltid og en mĂ„ passe sammen for Ă„ fĂ„ samarbeidet til Ă„ fungere ikke bare for deres del, men ogsĂ„ for barnet, hvis det da er videre kontakt dere tenker pĂ„. Men hvis ikke, hva har det da Ă„ si om hun passer dere eller ikke?? Om moren er vakker som synden, vil det fĂ„ dere til Ă„ elske barnet mer om det da er store sjanser for at det barnet og vil bli det motemennesker som dere kaller vakkert?

    Hilsen ei som verdsetter det som er i hodet, Ăžynene og hjertet mer enn det ytre…

    P.S: Alle barn er vakre

    Wed 3 Mar 10 15:45

  61. Linn

    Merk: Barne MOREN, ikke barnehoren…..

    Wed 3 Mar 10 15:47

  62. Linn

    Ikke misforstÄ.
    Du og Jan Thomas virker som to kjempemennesker som har masse Ä tilby et barn. Og det er ikke et tvil pÄ at dere vil gi et heldig barn et godt hjem.
    Men dere er veldig fremme i media, sÄ da mÄ en regne med at det blir laget et case uansett om det er en misforstÄelse eller ikke.
    Kanskje mange velger Ä tro pÄ det media spyr ut fordi dere jobber innen et yrke hvor utseendet blir satt i fokus, og da er det kanskje lett for mange Ä tro lett pÄ hva media skriver.
    Men hva andre har Ă„ si er ikke viktig, er hva du og Jan Thomas fĂžler er riktig for DERE som teller.
    StÄ pÄ. En dag ligger tingene akkurat der de skal vÊre.
    Å bli forelder er en fĂžlelse som er sĂ„ stor og nydelig at det blir vanskelig Ă„ beskrive det.
    En dag kommer dere til Ă„ oppleve det. Se frem til den dagen..
    Beklager evt skrivefeil :)

    Wed 3 Mar 10 15:54

  63. JĂžrgen

    Men fÞr du kaller alle andre dumme Christoper. SÄ burde du kanskje lese gjennom ditt eget blogg innlegg? Du skriver at du har brukt unÞdvendig tid pÄ Ä forklare hva du egentlig mener. Men har du egentlig det? Jeg klarer ikke Ä lese noen forklaring, jeg ser kun en generell kritikk av journalisten og VG. Hvis du Þnsker forstÄelse, sÄ foreslÄr jeg at du skriver et nytt blogg innlegg, hvor du utdyper hva dere faktisk mener (Ikke om VG, men om babyadopsjonen). For dette innlegget sier ingenting om det.

    Oppsummert, sÄ sier du bare, VG er teite og de som er smarte ser igjennom tykke bokstaver og overskrifter. Dette er ingen forklaring.

    ForÞvrig vet jeg hvordan media er, og jeg tviler ikke pÄ at du har et poeng. Men du har ikke sagt noe eksakt om hva som er feil med artikkelen, og da skurrer det litt for meg.

    Wed 3 Mar 10 17:12

  64. JĂžrgen

    Hei, la ikke merke til at du hadde skrevet et nytt blogg innlegg. Et innlegg som jeg synes var mye bedre og oppklarende.

    Wed 3 Mar 10 17:17

  65. Anette

    Hei Christopher
    Jeg ville bare Þnske deg og Jan lykke til med baby. Uansett hvordan dere fÄr tak i den. Dere kommer til Ä bli flotte fedre :) Det er ikke kjÞnnet pÄ foreldrene som bestemmer om barnet fÄr det godt eller ikke, det er kjÊrligheten. Og DET tror jeg dere har nok av. Men dette vet dere jo allerede. TTFN :)

    Fri 5 Mar 10 18:44

  66. Sofie Emilie

    Det er jo bare helt idiotisk Ä skrive slikt. At dere vil ha barn er jo supert, og at avisene skal hetse dere for smÄting blir helt feil.

    At de ikke har bedre Ä skrive om heller. Dere trenger ikke Ä bry dere om avisene. Jeg hÄper virkelig dere fÄr det barnet dere Þsnker dere, uten Ä behÞve dritt fra media! :)

    Fri 2 Apr 10 02:24

  67. Isabell Dobler

    Det skal du ikke tenke pÄ^^ de jeg kjenner overser slik avis-sprÞyt!

    Om dere Þnsker baby for det da for F*** vÊre deres sak:P dere kan isÄfall glede dere:) det er verdens beste gave^^ lykke til!

    Tue 13 Apr 10 18:21

  68. Janne

    Jeg synes det er koselig at dere har tenkt Ä fÄ barn sammen, jeg. SkjÞnner ikke hvorfor folk skal ha fordommer om dette her.

    Tue 6 Jul 10 18:12


FACEBOOK





TWEETS


UKENS FAVORITTPRODUKT

jack-black-lip-balm-august2011