MINE INNLEGG

everybody loves their 5 minutes

2 March 2010, KLOKKEN 18:25 | 85 kommentarer

Som tatt ut av hodet mitt: «HĂ„per de som besĂžker siden min i dag tar seg til til Ă„ lese og passer pĂ„ at de har forstĂ„tt det som stĂ„r i teksten en gang for alle. NĂ„ har de tross alt fĂ„tt et par sjanser. Og nei, dette er ikke vanskelig Ă„ forstĂ„. Er det noen som syns jeg er “forvirrende” eller om det er noen som ikke forstĂ„r hva jeg skriver, sĂ„ tar jeg det som at jeg har feil aldersgruppe som besĂžker siden min. Hvor vanskelig kan det vĂŠre? Jeg er vant til Ă„ mĂ„tte tĂ„le mye og jeg er blitt godt vant til Ă„ mĂ„tte bruke hodet mitt. Kan ikke flere ogsĂ„ begynne med det samme? It’s a lot of fun! Mange er med, men vi vil jo fĂ„ med alle. FĂ„ liker ignorante og pĂ„tatt dumme mennesker. Ikke dumme mennesker, men pĂ„tatt dumme mennesker. Jeg vil jo ikke at noen skal missforstĂ„.»

Litt trÞtt. Litt sliten. Men veldig avslappet, nÄr jeg egentlig burde vÊrt alt annet?
Foto: Jan. SĂ„nn. There you’ve got your credit.

NÄr vi leser at vi blir sammelignet med Hitler og at alt vi Þnsker er at en vakker modell skal legge egg for oss, mÄ jeg fÄ lov til Ä si at nok er nok. Dette hadde ingen andre akseptert og det gjÞr heller ikke jeg.

SĂ„ dette blir det siste om denne saken.

Nei vi har ikke lagt adopsjonsplanene pÄ is. Dette er en prosess man mÄ jobbe med og det er alt for mange barn som har det vondt som trenger et hjem og det er trist at reglene er som de er. Ja det kan hende vi Þnsker Ä besÞke en befruktningsklinikk for Ä sjekke muligheter men da er dette opp til oss. Per i dag vet vi veldig lite om hvordan dette fungerer. Det handler ikke om Ä finne den moren som estetisk er vakrest. Hvor ordet modellmamma kom inn er jeg usikker pÄ, sÄ for Ä vÊre veldig konkret gÄr vel prosessen ut pÄ at man undersÞker kvinnene som bidrar i prosessen. Dette er jo ingen modellmammafarm. Det gÄr jeg utifra at alle forstÄr. Vi snakker om et barn her. Her handler det om Ä se pÄ historikk for Ä finne den moren som pÄ flere mÄter passer Jan og meg best.

I gÄr vÄknet vi til et helvete av et styr som hadde blitt dyrket frem av ingenting. Samme dag ble vi igjen kontaktet av VG som ville lage en oppfÞlgingssak hvor vi skulle fÄ muligheten til Ä forklare oss slik vi i utgangspunktet Þnsket Ä kommunisere budskapet vÄrt. Det ble jo selvfÞlelig ikke sensasjonelt nok, ettersom alt dette er blitt sÄ vilt, sÄ her havnet vÄre nye uttalelser:

Og de kommentarlystene fikk muligheten til Ä fyre lÞs som fÞr. Og selvfÞlgelig med den gamle saken som grunnlag. For hadde noen fÄtt med seg hva vi Þnsket Ä formidle ville det jo ikke vÊre nÞdvendig Ä kommentere saken. Men da ville jo sikkert heller ikke saken kommet pÄ trykk.

Dette er faktisk et barn vi snakker om og akkurat nÄ virker det som om vi er de eneste som har forstÄtt dette. De som uttaller seg mÄ jo vÊre oppegÄende og intelligente nok (trodde jeg) til Ä forstÄ at dette er sÄ tabliod som det kan fÄ blitt, sÄ hvilke motiver de hadde ved Ä uttale seg, ettersom de burde visst at dette ikke var noe Ä kommetere, kan man jo sette spÞrsmÄl ved.

Vi fÄr sitatsjekk pÄ alt vi gjÞr, men denne gangen trodde vi helt Êrlig ikke at det var nÞdvendig. Tror dere virkelig vi hadde latt saken stÄ som den stod? Og om vi sÄ faktisk hadde vÊrt sÄ gale som vi ble fremstilt ville vi fortsatt ikke sendt dette ut til hele Norge.

… Her har det igjen blitt brukt noe fra Jan i den gamle saken. Willy-Tore MĂžrch har jo helt sikkert bare kommentert det han over telefonen har fĂ„tt servert, om han ikke selv fikk med seg VG dagen fĂžr, men det som overrasker meg er sprĂ„kbruken. Man velger ikke gener, man dyrker ikke frem egenskaper og det Ă„ pĂ„ en mĂ„te sammenligne oss med Hitler er ikke bare Ă„ undervurdere vĂ„r intelligens da det kan umulig bidra til at Willy-Tore MĂžrch selv blir plassert i “skuffen med de skarpe knivene.”

Det stopper ikke med mennesker som fÞler det nÞdvendig Ä kommentere saken. Men det at det er en feilfremstilt sak hvor fokuset ligger pÄ det Ä dyrke modellbarn er ikke viktig, bare de fÄr gitt en uttalelse.

Det hjelper jo ikke heller Ă„ putte dette “gladbildet” som var ment for den opprinnelige saken, som skulle bli en fin sak med fokus pĂ„ karriere og det nye showet Jan er i LA for Ă„ gjĂžre, sammen med denne Hitler-pregede saken.

Men det handler jo om Ä lage saker! Dette er jo en avis. Bare synd for familie og venner hjemme i Norge som har mÄtte slÄtt av tv, radio og holdt seg unna aviser de siste dagene for Ä kunne slippe unna alt dette styret. Det er ikke alltid man tenker lengre en til nesetippen, om man sÄ heter Jan og Christopher eller er professor.

Og for Ă„ vĂŠre helt ĂŠrlig; ja jeg er likegyldig til mye og velger alltid Ă„ fokusere pĂ„ nĂŠre venner og familie ovenfor negativitet, men nok er nok. Og nĂ„r alle rundt meg fĂ„r vĂŠre drittlei, tar jeg meg friheten til Ă„ vĂŠre litt drittlei jeg ogsĂ„. Alle er uheldige og alle har dĂ„rlige dager, men dette er selvfĂžlgelig ikke noe Jan og jeg har luksusen av Ă„ fĂ„ ha. Men jeg er ikke drittlei alt og jeg er ikke tris og lei meg. Mer skuffet. Jeg er drittlei mennesker som hiver seg pĂ„ der de har mulighet og jeg er drittlei at alle skal mene litt om alle andre enn seg selv. Du vet, det dere kaller pr-kĂ„t og som mange ofte kaller mannen min. Og jeg vet at dette er noe man ikke sier, eller bĂžr si, for det handler for det meste om Ă„ mĂ„tte gjemme seg bort, men pĂ„ engelsk-norsk: We don’t have to be pr-kĂ„te. Vi blir alltid dratt inn i noe uansett. SĂ„ det Ă„ vĂŠre pr-kĂ„t, overlater jeg til andre. Og folk elsker Ă„ ta oss.

Jeg er ogsÄ drittlei mennesker som «vet hvilken parfyme vi liker», hva vi liker Ä spise og om vi heller vil ha Coke Zero i steden for Cola Light. Drittlei. For ikke Ä glemme alle som «kjenner meg sÄ godt» og de som skal komme med «gode rÄd». Hele tiden.

Men sĂ„nn. NĂ„ er jeg ikke drittlei lengre. Jeg er ferdig med det. Og her kan noen ta lĂŠring, nĂ„r det kommer til Ă„ bli ferdige med ting. Men tross alt har jo jeg en fordel. «Jeg er jo sĂ„ ung» hvor mange ikke helt har tiden pĂ„ sin side. SĂ„ som dere allerede har gjort, feel free til Ă„ uttale dere litt mer. Neste gang er det noen andre det stormer rudt – og da velger jeg igjen Ă„ holde det jeg mener for meg selv eller heller “favoritten min” som er Ă„ bruke hodet mitt. Hvertfall litt.

Sjekk Jans kroppssprĂ„k her hvor vi er pĂ„ vei opp i fjellheimen…

Vi er i Palm Spring pĂ„ besĂžk hos Jans bestekompis, hvor jeg nyter det Ă„ endelig ha litt fri. I’m having the time of my life. So don’t ruin it, please. Vi forsĂžkte Ă„ fĂ„ Jan med opp i fjellene via taubane i dag. Det var ikke en god ide. Og jeg har selvfĂžlgelig filmet alt for my private collection. Or not so private collection. AltsĂ„, den finner veien hit etterhvert. Sjekket opp at fjelltoppen er 2596 meter over havet. Det er vel hĂžyere en GaldhĂžpiggen?

Peace.



Kommenter med Facebook

Kommenter på vanlig måte her








85 kommentarer


  1. Kine

    Bra skrevet! Dere er et flott par som fortjener det beste:)

    Wed 3 Mar 10 09:47

  2. Kristian Kahrs

    KjĂŠre Jan Thomas og Christopher

    Dere kan hevde dere feilsitert sÄ mye dere vil, men problemet er at dere i det hele tatt vurderer en surrogatmor.

    Jeg har ingenting mot at dere lever sammen, og jeg Þnsker dere alt godt i kjÊrligheten dere har til hverandre. Imidlertid, da jeg leste Verdens Gang og Dagbladet i gÄr, fikk jeg mye mindre respekt for dere enn jeg hadde tidligere. Jeg blir trist av at dere vil bruke en surrogatmor for Ä fÄ et barn, og jeg mÄ minne dere om at dette ikke er lovlig i henhold til norsk lov. Det er deres suverene rett til Ä leve sammen som homoseksuelle, men dere kan da ikke regne med Ä fÄ barn. To menn kan rett og slett ikke fÄ barn pÄ samme mÄte som to kvinner heller ikke kan fÄ barn pÄ egenhÄnd. Jeg hÄper dere tenker gjennom denne saken en gang til fÞr dere gÄr til det drastiske skrittet Ä leie inn en surrogatmor og kjÞper et egg fra en annen kvinne. Et barn har rett pÄ bÄde mor og far, og hvis dere gjennomfÞrer denne planen, gjennomfÞrer dere et overgrep mot barnet dere blir ansvarlige for.

    Jan Thomas, det er trist at du i VG sier fĂžlgende: “Hvis verden er full av regler som gjĂžr det vanskelig for oss Ă„ adoptere, noe det ser ut til, vil vi oppsĂžke en klinikk hvor man kan velge egg fra modeller og ta den vi synes ser aller best ut.”

    Videre ser vi at dere velger Ä kjÞpe et designet barn, ikke fordi det er riktig, men fordi dere kan og dere har rÄd.

    “Du fĂ„r egget fra kvinnen, og sĂ„ har klinikkene et arsenal av surrogatmĂždre som kan bĂŠre frem barnet. Dette koster vel om lag en million kroner per barn, og det har vi rĂ„d til”, slĂ„r Jan Thomas fast.

    mvh

    Kristian Kahrs

    PS: ForĂžvrig mener sĂŠdbankene bĂžr legges ned: http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat2/thread32867/

    Wed 3 Mar 10 10:38

  3. Hilde

    CRED til dere, Christopher. Er sÄ stolt av Ä vÊre nordmann, rett og slett fordi du (og Jan) ogsÄ er nordmenn. Keep up the spirit, og lov at du ALDRI kommer til Ä slutte med Ä skrive innlegg som dette nÄr ting gÄr over grensa.

    Tommel opp – jeg bare digger deg.

    Mvh
    Hilde

    Wed 3 Mar 10 10:57

  4. Sunniva

    Jeg har lyst til Ă„ uttale meg!

    Jeg Þnsker deg og Jan Thomas lykke til, og hÄper dere en dag fÄr oppfylt Þnsket deres om Ä bli foreldre. Det er det beste i verden! Trist at saken i VG ble framstilt som den ble. Jeg har ikke lest den, og av det jeg leser her er jeg glad for at jeg ikke har det.

    SÄ stÄ pÄ, begge to! Stormen stilner snart, og da kan dere igjen konsentrere dere om det som er viktig. :)

    Wed 3 Mar 10 11:13

  5. Trine Grung

    Flott du tar til motmÊle!! IKKE finn dere i det, selvom dere pÄ et sett lever av Ä vise dere i pressen.
    SkjÞnner dette irriterer, men les ALLTID sitater, spesielt nÄr det dreier seg om de tabloide aviser/blader!!

    Flott siden din har blitt Chris…..nydelig design!

    Wed 3 Mar 10 11:32

  6. Kristine

    Dere mÄ bare se vekk i fra det, det er bare presse som er og blir presse! HÄper dere fÄr deres etterlengtede baby :) det er nok en lang prosess -masse lykke til :)

    Wed 3 Mar 10 11:47

  7. jasmine welo

    hm? uansett.. hvis det var meningen at 2 gutter skulle ha barn sammen, av natur? hvorfor blir ikke en av dere gravide etter akten?? det i seg selv sier at 2 pappaer ikke er naturlig for et barn, men en mamma og en pappa. dere mÄ vÊre homofile sÄ mye dere vil for min del, men ikke gjÞr det sÄÄÄ sÞtt og vakkert, og ikke minst naturlig, for det er det IKKE. da kunne dere begge fÄtt barn pÄ naturlig vis. elsk hverandre, men hold barna utenfor, de kan ikke velge selv.
    hilsen 7 barns mamma pÄ 34 Är.

    Wed 3 Mar 10 11:48

  8. QueenH

    Opp den greia der, hadde du aldri fĂ„tt meg! Jeg har for mye hĂžydeskrekk, sĂ„ jeg hadde heller funnet meg et sted trygt nede pĂ„ bakken med en is eller noe annet godt i hĂ„nden, og sett pĂ„ at dere utfordret skjebnen. Ironien her er vel at jeg alltid har hatt lyst til Ă„ hoppe i fallskjerm, noe som bare er ”litt” hĂžyere oppe :p

    Jeg er litt glad for at jeg ikke er pĂ„ langt nĂŠr sĂ„ kjent sĂ„nn som deg og Jan. Bare fordi jeg rett og slett ikke hadde tĂ„lt all kritikken, og ikke hadde lĂŠrt meg, noen gang, Ă„ uttale meg forran kamera. Kan tenke meg at det er slitsomt noen ganger ja.. SĂ„ all creds til dere, for at dere holder ut med at pappskaller som meg re nysgjerrige pĂ„ hvordan dere lever – og dĂžmmer dere ut fra den lille informasjonen som media deler med oss.

    Beklager sĂ„ mye…

    Wed 3 Mar 10 12:05

  9. Linda

    Herlighet…

    Jeg heier pÄ dere, og jeg synes det er veldig bra at du har denne bloggen slik at vi fÄr hÞre deres versjon ogsÄ, uten at den er vridd og vrengt pÄ.

    De aller fleste oppegÄende mennesker skjÞnner jo at ting blir satt veldig pÄ spissen, og ut av sin sammenheng nÄr det kommer ut i media. Og sÄ har vi disse dumme brÞdene som sluker alt de leser, rÄtt.

    HÄper dere fÄr oppleve babylykken om ikke sÄ lenge, og at media (og dumme brÞd) blir snillere med dere!

    Kos dere!

    Wed 3 Mar 10 12:10

  10. Janne

    Lykke til :)
    HÄper dere en dag fÄr et barn Ä elske :)

    Wed 3 Mar 10 12:17

  11. Erik K

    Folk med litt common sense forstÄr jo at halvparten i VG (om ikke mer) er bullshit. Jeg tar i hvert fall alt de skriver med en klype salt inntil noe annet er bevist!

    Wed 3 Mar 10 12:38

  12. Cesilie 38

    KjĂŠre Christopher! Jeg har ingen erfaring med pressen og kan egentlig uttale meg i forhold til hva du bĂžr gjĂžre eller ikke gjĂžre. Men jeg kjenner jeg blir litt lei meg pĂ„ dine og Jan`s vegne nĂ„r denne adobsjons/babysaken blĂ„ses opp som den gjĂžr. Jeg er en helt vanlig dame med en helt vanlig jobb og med helt vanlig liv…ikke spesielt spennende altsĂ„ (fra pressens side vil jeg tro:) – men nĂ„r jeg ser disse overskriftene som gjelder dette – gidder jeg ikke lese resten engang. Tror altsĂ„ at folk flest – den vanlige mannen i gaten – tenker som sĂ„ at dette er nok en av de berĂžmmelige fjĂŠrene som er blitt til fem hĂžns…Tror du skal overse dette sĂ„ godt det lar seg gjĂžre – sĂ„ blĂ„ser det nok over skal du se:)

    Men som sagt – jeg har ingen erfaring enn sĂ„ lenge. Er med i det nye programmet pĂ„ tv3 – MasterChef – som har premiere 16.mars…antar at jeg vil fĂ„ noe erfaring med pressen etterhvert. Men “heldigvis” for meg har jeg et rimelig kjedelig liv – i forhold til deg og Jan – sĂ„ det blir ikke mye Ă„ meske seg over;)

    Fortsett Ă„ ta godt vare pĂ„ hverandre – du og Jan – og masse lykke til med “babyjakten”. Det ordner seg alltid for snille gutter og jenter:)

    Gode tanker og heiarop sendes herved deres vei!

    Wed 3 Mar 10 12:39

  13. Marie

    Kos dere og hold ut! Det er mye helvette og skjÞnner at det er en stor pÄkjenning for dere.

    Dumt at det skal bli sÄnt styr og at folk prÞver Ä Þdelegge noe som egentlig skal vÊre bra.

    Det er ikke lett Ă„ fĂ„ barn! For par som er “homofile” eller par som ikke er det. (I know it). Det handler ikke om Ă„ fĂ„ et merkevare barn men det handler om Ă„ oppleve noe av det stĂžrste og fineste pĂ„ jord, Ă„ bli foreldre og bli en hel familie. Oppdra et barn. Gi det trygge og gode omgivelser.

    Alt ordner seg, tilslutt!

    Wed 3 Mar 10 12:39

  14. grete von hippie

    KjĂŠre Christopher. Det vil alltid vĂŠre mennesker som fordĂžmmer og “misforstĂ„r”. Selv er jeg meget frittalende, og har mĂ„tte tĂ„le en del “pes” pga det.
    Ønsker bÄde deg og din mann lykke til med adopsjonen, uansett hvordan dere velger Ä gjÞre det. Det er en menneskerett Ä kunne fÄ barn, ogsÄ ved adopsjon.
    Synes dere er flotte mennesker, som kommer til Ă„ gi et barn en lykkelig oppvekst, hos foreldre som elsker det. Kjempeglad i dere begge to :) Klem Grete.

    Wed 3 Mar 10 12:40

  15. ChiliGirl

    Husk Ä vÊre den du er og ikke la deg pÄvirke av sirkuset rundt deg!

    Wed 3 Mar 10 12:40

  16. Cesilie 38

    PS: Har en datter pĂ„ 16 som syns at Jan mĂ„ vĂŠre den kuleste stylisten som finnes. Han er hennes store forbilde:) Hun gĂ„r nĂ„ pĂ„ hĂ„ndtverk og design – og drĂžmmer Ă„ gjĂžre spennende ting:)

    Wed 3 Mar 10 12:42

  17. Rita.J.Halvorsen

    Bra formulert :)Er sÄ enig med deg Christhoper:) Vis alle gÄr litt inn i seg selv,sÄ vet vi Ässen det er.Alle har nok vÊrt igjennom andres tankelÞshet !!! MÄ ikke alltid vÊre kjendis for at folk har litt og si! Tenk om alle kunne kosta for sin egen dÞr fÞrst.SÄ kan di sope for andres ;).Ønsker dere begge lykke til med baby planer uansett hvem vei dere velger :) Klem..

    Wed 3 Mar 10 13:02

  18. Atle

    Meget bra skrevet! Vi er heldigvis flere som ikke sluker rÄtt alt som VG og andre skriver. Kos dere videre i Palm Spring :-)

    Wed 3 Mar 10 13:05

  19. Caroline

    Det er hĂžyere enn GaldĂžpiggen, men der er ingen taubane ;)
    Ser hvor mye krefter du mĂ„ bruke pĂ„ “Ă„ forklare dere” fordi media er som de er, og befolkningen likesĂ„. Utrolig frustrerende mĂ„ det vĂŠre. Jeg synes du skriver bra, sĂ„ nĂ„ bĂžr absolutt ingen lure.
    Kos dere videre :)

    Wed 3 Mar 10 13:09

  20. Renee

    Jeg har lenge syntes at dere begge har gitt et mye bedre inntrykk enn pÄ lenge, men nÄr det klart gir uttrykk for at utseende bestemmer hvilket egg dere velger, er det drÞyt! Det er ikke der fokuset skal ligge, og hvis det er slik dere tenker bÞr dere ikke fÄ barn.
    Hvis dere kan si, med hÄnden pÄ hjertet og uttale dere fra det innerste i dere, at det eneste dere vil ha er et barn, som er frisk og velfungerende, DA bÞr dere fÄ barn. Kan dere si dette?

    Wed 3 Mar 10 13:19

  21. Leah

    Jeg synes det er flott at dere Þnsker dere barn. Dere er mye bedre mennesker enn disse avis-folkene, og kommer til Ä bli gode foreldre. StÄ pÄ! Jeg digger dere begge;)

    Wed 3 Mar 10 15:05

  22. Engelen Tine

    Dette er en av grunnene til at jeg aldri leser VG og bevisst boikotter dem: de produserer bare drit og tar ting ut av sammenheng! Se og HÞr i avispapir. HÄper det ordner seg for dere.

    Wed 3 Mar 10 15:06

  23. Helena

    ikke bry deg om hva andre sier og skriver, du vet selv hva som er sant og hva som ikke er det;)

    Wed 3 Mar 10 15:37

  24. Ine

    heeii^^,
    Jeg mÄ bare si en ting og det er at jeg er helt enig med deg :P kan de ikke klage pÄ sine egene liv enn pÄ alle andre sine :P
    Hadde de gjort det ville kanskje alle fÄtt det sÄ mye bedre :)
    HÄper dere har det bra i USA :)
    Og gleder meg til Ă„ lese mer ;)

    Wed 3 Mar 10 15:56

  25. Ine

    mÄ bare nevne en ting til ^^, det er fasinerende Ä hÞre din og sikkert litt av Jan sin side av saken ;)

    Wed 3 Mar 10 15:57

  26. Torill

    Hei! Ønsker ikke skrive en lang kommentar til innlegget ditt, men ville bare fortelle at jeg har fÄtt mye stÞrre respekt og forstÄelse for deg ved Ä lese bloggen din! og synes det er trist og nesten litt utrolig hvor mye media klarer Ä forvrenge en sak. Lykke til videre!

    Wed 3 Mar 10 16:04

  27. Ole HofsĂžy

    Jeg har helt siden denne saken kom ut lurt pĂ„ hvor mye av dette som stemmer. Ut i fra bloggen din virker det jo ikke som du er den som fĂžrst ville funnet den perfekte modellen for deres barn, og jeg tror heller ikke at Jan er sĂ„ desperat etter “det perfekte barnet” at han ville gĂ„tt sĂ„ langt at han valgte ut i fra utseendet. Det er greit nok at han er kjent for Ă„ vĂŠre opptatt av utseendet, men jeg tror faktisk at fornuften hans stĂ„r sterkere.

    Wed 3 Mar 10 16:17

  28. Karoline

    KjĂŠre dere.

    Da jeg var liten drÞmte om Ä bli kjendis og berÞmt. Jeg ville gÄ pÄ den rÞde lÞperen, ha masse penger, egen sminkÞr, bo pÄ et stort slott med basseng.. Men i dag er jeg glad for at det bare ble med drÞmmen, for jeg tror ikke jeg hadde taklet alt det dere mÄ gÄ gjennom. Det virker som om alt kjendisene sier blir snudd og vridd pÄ, man fÄr aldri vÊre i fred og nyte det man har oppnÄdd. Ofte leser man negative ting om seg selv i avisene og ikke minst negative ting som andre har kommentert (f.eks Hitler. For et elendig utsagn!)

    Jeg er fryktelig lei meg for at dere opplever dette i Är 2010. Jeg forstÄr virkelig ikke hvor problemet ligger. Jeg hÄper dere fÄr et barn, jeg unner dere det virkelig. Det virker ikke sÄ lett Ä vÊre dere bestandig.
    Jeg har forĂžvrig ei venninne som har vokst opp med to mĂždre – hun ble ikke mobbet pĂ„ skolen og har ikke tatt skade av det i det hele tatt, sĂ„ argument som “unormalt” (jeg leste det i et tidligere innlegg du hadde skrevet) holder bare ikke. Vi er ikke neandertalere lenger. Jenta er frisk og fin – akkurat som deg og meg.

    Jeg Ăžnsker dere lykke til – ikke gi opp! StĂ„ pĂ„, og ha en fortsatt fin ferie :-)

    Hilsen fra Karoline

    Wed 3 Mar 10 16:27

  29. Hannkatt1

    NĂ„ har ikke jeg satt meg noe voldsomt inn i saken i og med at det faktisk ikke er min business. Men ut ifra det jeg har lest her oppfatter jeg det som det er snakk om seleksjon av f eks fysiske attributter.

    Vel om man velger Ä vÊre litt Äpensinnet og ser vekk ifra at det ikke er helt dagligdags (enda!). SÄ er vel dette noe som kommer til Ä komme mer og mer. Hvem ville ikke velget alt vel for barnet sitt?

    Vil du at barnet ditt skal se bra ut? Nei jeg ser helst at det ser ut som en styggedom. Legg pÄ en klumpfot.

    Vil du at barnet ditt skal vÊre friskt og raskt? NÊh, jeg synes et snev av benskjÞrhet og muskelsykdommer er fint jeg. Legg til et hull i hjertet sÄnn for moro skyld.

    Alle som venter barn sitter og hĂ„per. Enten hĂ„pene gĂ„r pĂ„ brunt hĂ„r, blondt hĂ„r, grĂžnne Ăžyne, grĂ„ Ăžyne, lys i huden, mĂžrk i huden, smart eller ĂŒber-smart, kraftplugg eller atletisk. Det er bare det at fĂ„ tĂžr gjĂžre noe med det enda. Selv om jeg ikke er i nĂŠrheten av Ă„ ha planer om Ă„ fĂ„ noe barn har ogsĂ„ jeg tenkt over hvordan jeg Ăžnsker gutten min skal bli. Ja jeg Ăžnsker meg en gutt. Ikke fordi at jeg ikke liker jenter, jeg elsker tross alt damer. Men jeg vil virkelig at min fĂžrstefĂždte skal vĂŠre en skikkelig rĂ„ gutt. Dette er pĂ„ ingen mĂ„te feil! Det er i sĂ„ fall like feil som alle de kvinnene som vil ha en kjempesĂžt liten prinsesse i rosa.

    Dette virker som et tilfelle der noen har sagt at dem vil ha et flott barn men sÄ slÄr den jÊvla janteloven inn igjen og den norske mentalitet bryter inn, vrenger pÄ hele situasjonen og Þdelegger utgangspunktet.

    Folk har bestemt kjÞnn pÄ barna sine i Ärevis allerede. SÄ at dere fÄr pÄ pukkelen pÄ grunn av dette er egentlig bare bak mÄl.

    Wed 3 Mar 10 16:30

  30. Kate

    Ikke alle tar det man hÞrer for gitt!!:) Tror nok at de fleste tilegner deg og din kjÊre mere inteligens enn hva tabloidepressen har prÞvd Ä fÄ frem de siste dagene! Nyt ferien!

    Wed 3 Mar 10 16:39

  31. Sandra-Josephiné MÞrch Husby

    Ubeskrivelig stolt av deg skatten <3 Love

    Wed 3 Mar 10 16:49

  32. Stian

    At media er noen fantastisk sleipe greier som alltid klarer Ä skrive ting i en mest mulig tabloid versjon skal vÊre sikkert og visst. Synes det er synd at dere skal mÄtte gjennomgÄ et sÄ heftig mediatrykk til tider egentlig. HÄper det etterhvert roer seg.. mediaverden er nÄ engang slik at de er velsignet med en rask turn-over pÄ saker sÄ om noen dager har de glemt dette igjen. Men glem aldri sitatsjekk, det har jeg ogsÄ lÊrt pÄ den vanskelige mÄten!

    Wed 3 Mar 10 17:13

  33. NaughtyNurse

    Du er sÄ utrolig PEN! Kjempe fint bilde av deg!:)

    Wed 3 Mar 10 17:13

  34. 3barnsmor

    Jeg har ikke trodd pÄ fremstillingene i media,- de lager storm i vannglass overalt og vrir og vrenger pÄ det meste, sÄ jeg har for lengst sluttet Ä ta oppslag seriÞst. HÄper det er en trÞst at i hvert fall en i dette landet ikke tar alt for god fisk :-) Jeg kan nemlig tenke selv, jeg. Men det er trist at ogsÄ aviser er blitt som Se&HÞr. Lykke til..og hils din bedre, eller verre?, halvdel :-)

    Wed 3 Mar 10 17:25

  35. Benjamin Sakkestad

    Takk for et langt interessant innlegg. Jeg kjenner pÄ frustrasjonen din noe som ikke er stas, men fader sÄ godt skrevet!

    Jeg mÄ bare si at her fÞler jeg virkelig med dere begge to.

    Wed 3 Mar 10 17:28

  36. Sebastian

    det er sÄ latterlig at mennesker trekker slike konklusjoner uten Ä egentlig ha hÞrt hva dere virkelig mener!! stÄ pÄ Christopher!

    Wed 3 Mar 10 17:30

  37. Lina

    Jeg har kommet til det stadiet hvor barn er naturlig..men jeg har da ingen mann. Si ifra om dere vil ha delt omsorg :p

    Wed 3 Mar 10 17:32

  38. Torstein Gamst

    Milde himmel hvor lett det er for pressen Ä vri og vrenge pÄ ting for Ä skape overskrifter samtidig som de slipper unna med det uten noen som helst slags straff nÄr de Äpenbart har smurt sÄ tjukt pÄ at folk flest mÄ klype seg i armen for Ä tro de er vÄkne.
    Lykke til med eventuell adopsjon ol.

    Wed 3 Mar 10 17:34

  39. Irene

    Hei :)

    Jeg kjenner jeg blir irritert og forbanna pÄ deres vegne nÄr jeg ser hvor vanskelig det er for dere Ä adoptere et barn. Jeg syns ikke det skulle vÊrt noen alders- og legningsbestemmelser pÄ Ä fÄ adoptere. Det som er viktig er at barnet fÄr et trygt og stabilt hjem med mye kjÊrlighet, noe jeg ikke er i tvil om at dere kan gi. Dessverre er det ikke alle som ser det slik..

    Hvordan enkelte kan sammenligne dere med Hitler og alskens skjĂžnner jeg ikke.. Slik jeg ser det er alt dere Ăžnsker Ă„ stifte en familie. Om dette skjer gjennom adopsjon, eller ved Ă„ kjĂžpe egg, har ingen noe med!
    SÄ vil jeg legge til: Dersom jeg skulle kjÞpt sÊd for Ä bli gravid, selvfÞlgelig ville jeg ha kjÞpt sÊden av den personen som hadde tiltrukket meg mest, og da bÄde i egenskaper, personlighet og sist med IKKE minst utseende. Hvorfor? Fordi jeg vil at barnet mitt skal ha best mulig utgangspunkt for resten av livet. Dette er jo ogsÄ det vi ser etter nÄr vi skal velge partner ogsÄ..

    Gleder meg til verden kan se pÄ alt og alle med Äpne sinn, uten Ä vÊre fordÞmmende og negative..

    Jeg Þnsker deg og Jan Thomas lykke til videre i kampen om Ä fÄ bli foreldre :)

    Wed 3 Mar 10 17:38

  40. Andreas Karlsen

    Jeg synes det er flott at dere prĂžver Ă„ fĂ„ barn. Hvordan prosessen skal foregĂ„ er ingen smart ide Ă„ legge ut i media med. Du skjĂžnner, her i norge har vi ingen “paparazzi” feeling. Media generelt er rett og slett ikke slemme nok med “stjernene”, i forhold til utenlands. Men dessverre, sĂ„ biter gjerne VG og Se&HĂžr av og til litt hardt etter min mening. Jeg har fulgt bloggen din en god stund og synes du virker herlig, men nĂ„r jeg leste artikkelen i VG fikk jeg en bitter fĂžlelse inn i meg. “Modellbaby”. VG er flink til Ă„ lufte rare utrykk noen ganger, og selvfĂžlgelig ble det tolket fullstendig feil.

    Uansett, sÄ Þnsker jeg dere lykke til. You should do a handsome family, man.

    :)

    Wed 3 Mar 10 17:58

  41. Elizabeth

    Jeg vil Þnske dere lykke til i jaken pÄ et barn:)

    Jeg vet at media vinkler saken dit de vil og at de Þnsker Ä fremstille dere som utseende fikserte. Det har seg slik at det media sier ikke altid stemmer og oppe i alle dette media kaoset og styret rundt dere tror jeg dere ogsÄ er enige i at beauty is in the eye og the beholder.

    Hvis man har muligheten til Ă„ velge donor sĂ„ ser jeg ikke problemet i dette. Er det ikke slik at vi som kan lage barn pĂ„ “normal” mĂ„ten ogsĂ„ velger gener til barnet vĂ„rt?? Vi velger jo utseende pĂ„ partneren vĂ„r og selvfĂžlgelig tenker vi pĂ„ hvordan barna vĂ„res komemr til Ă„ se ut med “den utvalgtes gener”. Hadde dere kunnet fĂ„tt barn pĂ„ den normale mĂ„ten hade ikke dette vĂŠrt et problem men siden dere ikke kan det sĂ„ whay not choose your donor..

    kos dere pÄ ferie
    Kiss kiss Elizabeth

    Wed 3 Mar 10 17:59

  42. Eivind

    Flott at dere Ăžnsker dere barn,men hvorfor stĂ„ frem i med absolutt alt??? ..Det virker jo som om dere digger Ă„ bli bĂ„de sett og hĂžrt,da er det kanskje prisen man mĂ„ betale for Ă„ stikke seg frem til stadighet.Alle vet jo hvordan media er… Men for all del,masse lykke til:-)

    Wed 3 Mar 10 18:22

  43. charl8

    Jeg syns det blir sÄ teit, det med VG og alt. Men journalister jo en SMULE plagsomme og totalt egoistiske og bryr seg egentlig ikke om hva som er sant!! Fader ta!

    Syns det er bra at dere Ăžnsker dere barn!

    Wed 3 Mar 10 18:23

  44. christopher sier

    JASMINE WELO: Uavhengig av hva din personlige mening er bÞr du uttrykke noe annen til barna dine. Det er mer synd pÄ de barna som vokser opp og blir pÄvirket av foreldrenes fordommer en det er pÄ de som blir offer for fordommene. De som har det tÞft blir ofte flinkere til Ä selv se at det ikke er de det er noe galt med. Lykke til med barn og oppdragelse. Ignoranse is a bitch.

    Wed 3 Mar 10 18:26

  45. christopher sier

    Kristian Kahrs: Jeg vet ikke hvor bra siden din gÄr, men til Ä vÊre en som har mye med debatter Ä gjÞre fasinerer det meg at du forstatt drar paraleller fra den fÞrste tullesaken. Lykke til med debatter og tanker :) Husk at det ogsÄ finnes kvinner som fÄr barn pÄ denne mÄten. Men hadde dette vÊrt en middelaldrende kvinne ute pÄ bygda forstÄr jeg at interessen ikke er den samme.

    Wed 3 Mar 10 18:29

  46. Monica

    Renee… har du lest blogginnlegget? Er det ikke nettopp det han forsĂžker Ă„ fĂ„ fram da??
    Jeg skjĂžnner godt at dere Ăžnsker dere barn – hvorfor skal man ikke det, bare fordi man forelsker seg i en av samme kjĂžnn? Det er synd at det ikke er like enkelt for gifte homofile Ă„ adoptere, for som du sier – det er utrolig mange barn der ute som har det vondt.

    Wed 3 Mar 10 18:32

  47. Helene

    Flott at du skriver hva du mener, alt her hjemme har blitt blÄst opp til tusen. BÄde mandag og tirsdag mÄtte jeg skru av radioen pÄ jobb, for jeg var lei av alt maset og grublingen om dere to. Det er faktisk helt fantastisk hvordan noen journaliser kan vri og vende pÄ hver minste ting.

    HÄper alt ordner seg! Masse lykke til, jeg heier pÄ dere! :D
    Kos dere i LA og nyt tiden!

    Wed 3 Mar 10 18:42

  48. Malin Rasmussen

    StÄ pÄ:)
    Jeg syns dere mÄ fÄ ta dette valget selv. SelvfÞlgelig om man har muligheten for Ä velge gode gener for ett barn man ikke kan fÄ selv, velger man det beste:) Ikke bry dere om alt oppstyret:b

    Wed 3 Mar 10 19:03

  49. Kristine

    Kristian Kahrs,
    Ærlig talt.. Hvorfor skal ikke homofile fĂ„ ha rett til et barn? Det er ingeting som tyder pĂ„ at barn med homofile foreldre fĂ„r en dĂ„rligere oppdragelse eller problemer med seg selv senere enn de som har heterofile foreldre?
    Ja, du kan godt spĂžr da: “Ja, men hva nĂ„r barnet begynner pĂ„ skole? Da er det hĂžy risk for mobbing!”
    Mobbing av homofili er noe som, etter min mening, ligger langt tilbake og ettersom vi er i 2010 (velkommen), burde dette aldeles ikke vĂŠre et problem for noen!
    Jeg har selv venner med homofile foreldre, og vet du hva? Jeg tror at det pĂ„ mange mĂ„ter lĂŠrer barnet aksept – noe som er uhyre viktig i et samfunn.
    Jeg tror ikke verken Christopher eller Jan Thomas hadde blitt en noe dÄrligere forelder for barnet enn det du hadde.
    Jeg mĂ„ jo si at et designet barn er selvsagt ikke bra, men Ă„ sammenligne det med Hitler? En mann som stĂ„r ansvarlig for milliontall drap? Det mĂ„ jeg si er “litt” overdrevet- medier tar alt for hardt tak i kjendiser sine uttalelser..
    Christopher og Jan Thomas – jeg kjenner dere overhodet ikke, men dere har min fulle og hele stĂžtte nĂ„r det gjelder barn. Et lite barn er vakkert uansett hva gener det har – det er snakk om ren kjĂŠrlighet.

    Wed 3 Mar 10 19:07

  50. Ina Terese

    Om en kvinne oppsÞker en sÊdbank, fÄr hun ikke da se bilder av donorene eller i det minste et utfÞrlig beskrivelse? Velger hun ikke den hun synes passer best genetisk og utseendemessig som far til sitt barn? Om Jan eller Christoffer skulle valgt seg en kone (hvis de var heterofile) ville de ikke da valgt noen de synes var vakre som mor til sine barn? Hvorfor er det da feil at de Þnsker seg en vakker eggdonor? Hva er forskjellen? Problemet her mÄ vel ligge i det etiske riktige ved Ä bruke eggdonor,(og sÄ lenge det er lov i noen land kan man ikke klandre folk for Ä benytte seg av det), men det er jo ikke der fokuset til VG er i det hele tatt! De fokuserer pÄ at de Þnsker seg en sÄkalt designer baby. Men det er ikke mulig Ä designe en baby pÄ denne mÄten. To vakre mennesker behÞver ikke nÞdvendigvis fÄ det vakreste barnet! Hadde de sagt at de skulle plukke fra hverandre de beste genene til Christoffer og de beste fra Thomas og sÄ finne en flott kvinne hvor de kunne plukke ut de beste egenskapene hennes og sette dette sammen til ett ferfekt DNA som de sÄ laget en superbaby av, ja da designer man et barn.

    Kan alle ariske kvinner som fÄr barn med ariske menn sammenlignes med Hitler? Burde Jan og Christoffer velge en mÞrkhudet eggdonor for Ä slippe Ä bli sammenlignet med Hitler? Jeg bare spÞr, og hÄper MÞrch kan svare?

    Og hvorfor skulle ikke to menn vĂŠre like gode foreldre som en kvinne og en mann? Veldig mange vokser opp med kun EN mamma eller EN pappa ved sin side, er det bedre?

    Wed 3 Mar 10 20:19

  51. Nicole

    Mest sannsynlig leser du kanskje ikke det her. Men jeg skriver alikevel. FÞler jeg bare mÄ fÄ sagt mitt.

    Jeg vil bare si at det er utrolig bra skrevet av deg. Med en gang jeg leste den artikkelen pĂ„ vg/sol/side2/seher… tenkte jeg “HERREGUD!” Liksom en uke stĂ„r det at dere kanskje ikke fĂ„r adoptert i det hele tatt. FÅ uker etterpĂ„ stĂ„r det at dere nesten bare kan velge Ă„ vrake:S Bare det gjĂžr hele saken tvilsom.

    Dessuten sÄ syns jeg det var utrolig tett Ä publisere artikkelen/intervjuet i det hele tatt. NÄr den for det fÞrste ikke stemmer. Og for det andre kan den kan kanskje vÊre Þdeleggende for dere. Og det er VELDIG trist:/

    Jeg hÄper virkelig dere kan fÄ dere ett barn. Jeg kjenner ingen av dere. For det kan man ikke gjennom Ä se noen pÄ tv/ lese blogg. Men jeg syns dere virker som to utrolige mennesker, som i tillegg kunne gitt et barn et fantastisk liv. Dere er kjempesterke. Bare tenk pÄ alt dere har vÊrt igjennom til nÄ.

    Ofte trekker personer jeg ikke kjenner feil konklusjon av hvordan jeg er som menneske. De kjenner meg ikke, men begynner Ă„ slenge dritt. JEG HATER DET! Og nĂ„r jeg tenker pĂ„ Jan Thomas og deg, sĂ„ syns jeg skikkelig synd pĂ„ dere. For dere er det ikke bare lokalfolket. Men hele Norge++. Selv om det ogsĂ„ er mange som liker dere og digger dere. Fokuser pĂ„ dem, sĂ„ blir dere ikke frustrerte og lei dere. Selv om det er vanskelig at folk du ikke kjenner ikke liker deg, UTEN at du vet hvorfor… VĂŠr stolte av dere selv, og lykke til med “barnejakten”;D HĂ„per dere finner et barn som passer dere perfekt og gjĂžr dere lykkelige :-D Alle fortjener det!!

    Wed 3 Mar 10 21:40

  52. Helene Susann

    Ramla over denne bloggen, http://funkyfresh.blogg.no/1267618457_herregud.html , og han stĂžtter deres sak fullt ut ! :)
    Bedre med slike som han enn slike som Kristian Kahrs (en som har kommentert i ditt blogginnlegg).

    Wed 3 Mar 10 21:41

  53. Maria

    Jeg leser bloggen din fast og har gjort det siden begynnelsen i mai.

    Det som er litt rart er at jeg fikk hĂžre om deres barneplaner i naturfagstimen i dag. Jepp, det var et tema som ble diskutert i naturfagstimen etter at noen tok det opp. Jeg ble ikke glad over de holdningene elevene hadde til saken. De leser nemlig IKKE bloggen din.

    Merkelig det der.

    Wed 3 Mar 10 22:41

  54. Stine

    allchristopher.com er og forblir min favorittblogg – flott skrevet Christopher!
    jeg har sÄ utrolig stor respekt for deg og Jan, og jeg hÄper virkelig at ting ordner seg for dere, og at dere en dag fÄr barn. Dere kommer til Ä bli to flotte fedre :)

    Thu 4 Mar 10 00:13

  55. trine lise

    Kristian Karsh!!!
    Du er nesten for uviten og gammeldags til Ă„ bli irritert over, men du klarte det!!!!
    Hvem er du som sier hva et barn skal har rett til…lever du i DENNE VERDEN??? Hvor mange barn har bĂ„de mor og far? Hvor mange barn havner i fosterhjem eller barnehjem fordi all muligens folk som KAN lage de selv, ikke tar vare pĂ„ de? Skal de som er i hetrofile forhold, men som ikke kan fĂ„ barn, ogsĂ„ vĂŠre barnlĂžse eller “fĂ„r de lov” til Ă„ finne andre mĂ„ter Ă„ fĂ„ barn pĂ„? Siden de egentlig har det rette utstyret tenker jeg pĂ„…men det er jo som du sier de kan ikke fĂ„ barn pĂ„ egenhĂ„nd…SĂ„…sorry!!!
    Hva er det med dere som sitter pĂ„ deres hĂžye hester, siterer bibelen og tolker det som stĂ„r der til deres fortjeneste!!! Bibelen handler om mye, ogsĂ„ om nestekjĂŠrlighet og tolleranse…hvor er din?
    Hvorfor nekter du andre en lykke som er en selvfĂžlge for mange andre…pga fysikk??!!!
    Spre det gode budskap i stedet for Ă„ spre dritt…er du ikke enig, greit! del det med de som har samme syn og la folk vĂŠre i fred! Lev i deres hellighet…og nĂ„r tiden er inne…skal jeg le av dere nĂ„r dere ikke slipper inn perleporten! Kanskje det rett og slett ikke er plass “til sĂ„nne som dere der”
    Jan og christopher, vi sees innenfor med eller uten perler ;)
    Tvi Tvi :D

    Thu 4 Mar 10 01:13

  56. Malin

    Jeg har egentlig sÄ mye Ä si, men fÞler det blir mest babling sÄ jeg sier bare: StÄ pÄ, Christopher! HÄper dere fÄr alt dere drÞmmer om, om det sÄ er barn, volvo eller hund :)

    Thu 4 Mar 10 02:14

  57. Cecilie

    Det burde ikke vÊre en menneskerett Ä fÄ barn, hverken for heterofile eller homofile. SÄ lenge et barn har foreldre som elsker det over alt pÄ jord har legningen ingenting betydning!

    Thu 4 Mar 10 08:39

  58. Christine

    Hei Christoffer og JAnThomas! Synes igrunn VG har rimelig lite Ä skrive om, nÄr di mÄ sluntre unna Ä skrive det pÄ denne mÄten. Kunne dem ikke spurt dere?
    Synes igrunn at ALLE burde fĂ„ adoptere, og kunne fĂ„ arn. Er synd at reglene er som di er. Har selv lesbiske venninner som har vĂŠrt i Danmark Ă„ fĂ„tt hjelp. Og er nĂ„ mamma og mams til sitt barn! BArnet har det fint .- Det som betyr noe , er at barnet er elsket.. Og man Ăžnsker ikke barn hvis man ikke elsker dem. SĂ„ STÅ PÅ! Dette skal dere klare! :)
    Jeg synes dere et supre som stÄr frem sammen og dere er et supert par! :) MASSEMASSE klemmer fra ei jente nordpÄ!

    Thu 4 Mar 10 11:22

  59. Hanne

    GaldhÞpiggen er 2469 moh, sÄ dere var hÞyere! :)

    Thu 4 Mar 10 14:09

  60. Ann Marit

    * KLAPP KLAPP * :D

    Thu 4 Mar 10 15:05

  61. Mathilde

    @RENEE: Hvis du hadde hatt valget mellom egget fra et vakkert menneske og er mindre vakkert et, hadde du ikke valgt det fra det mennesket som er mest uheldig nÄr det gjelder utseendet. Det er ikke engang vits Ä hevde noe annet.

    Thu 4 Mar 10 15:33

  62. Aud Kristiansen

    Hei igjen.
    Snille dere 2, dere mÄ ikke la det de skriver gÄ inn pÄ dere, alle vet hvordan de vrir pÄ ting. Det viktigste er at dere Þnsker Ä bli foreldre, og baner vei for andre i samme situasjon. Har litt fÞlelsen av at janteloven igjen rammer dere. Problemet for noen er rett og slett at dere har rÄd til Ä vurdere slike muligheter, mens andre kanskje er nÞdt til Ä avfinne seg med Ä ikke fÄ barn. (men det er bare det jeg leser mellom linjene, og min mening)
    GjÞr det dere mÄ for Ä fÄ det til, jeg vet at det kommer til Ä ordne seg med barn for dere, kanskje ikke slik dere forventer, men det kommer:) StÄ pÄ. Hilse Jan fra meg. Klem til begge to:)

    Thu 4 Mar 10 16:36

  63. Kari-Ann

    Dere har min fulle stÞtte! Dere fremstÄr som bÄde velreflektert og godhjertet, og at pressen legger ting til det som blir sagt er jo noe som er bÄde velkent og veldig synd. Jeg Þnsker dere masse lykke til i prosessen med Ä bli foreldre, det er virkelig det mest vidunderlige som fins pÄ jord :) Dere fortjener definitivt det beste dere ogsÄ :)

    Thu 4 Mar 10 17:05

  64. Anonymous

    Kristian Kahrs? Gammel er du? Har du fĂ„tt med deg at det er Ă„r 2010? En del Ă„r siden bibelen ble skrevet, sĂ„ alle kan bli forledre, selv om det ikke skjer under “naturlige” omstendigheter. Hvorfor skal ikke ett barn fĂ„ det godt med ett homofilt ektepar? Tror du det kommer til Ă„ bli mobbet? hmmm, vi er fortsatt i 2010, og homofile forhold kommer til Ă„ bli mer Ă„ mer akseptert for hver dag som gĂ„r. Norske lover sier du, hvem bryr seg hva den store rĂžde boken sier om den saken, ingen barn blir skadet eller lider av Ă„ fĂ„ foreldre som kan elske det for alt det er verdt. Ikke vĂŠr sĂ„ firkanta! Fuck Tabloid, fuck all smĂ„lige idioter der ute.
    Peace, Hilde!!

    Thu 4 Mar 10 17:10

  65. Hilde

    Kristian Kahrs? Gammel er du? Har du fĂ„tt med deg at det er Ă„r 2010? En del Ă„r siden bibelen ble skrevet, sĂ„ alle kan bli forledre, selv om det ikke skjer under “naturlige” omstendigheter. Hvorfor skal ikke ett barn fĂ„ det godt med ett homofilt ektepar? Tror du det kommer til Ă„ bli mobbet? hmmm, vi er fortsatt i 2010, og homofile forhold kommer til Ă„ bli mer Ă„ mer akseptert for hver dag som gĂ„r. Norske lover sier du, hvem bryr seg hva den store rĂžde boken sier om den saken, ingen barn blir skadet eller lider av Ă„ fĂ„ foreldre som kan elske det for alt det er verdt. Ikke vĂŠr sĂ„ firkanta! Fuck Tabloid, fuck all smĂ„lige idioter der ute.
    Peace, Hilde!!

    Thu 4 Mar 10 17:10

  66. Lene Paust

    KjĂŠre Jan Thomas og Christoffer!

    Dere er et vakkert par, og jeg unner dere alt godt her i livet, pĂ„ lik linje med alle andre. Å fĂ„ barn er ingen selvfĂžlge, men at homofile mĂ„ slite sĂ„ mye ekstra mere enn hetrofile par, er jo bare tull. Jeg hĂ„per dere fĂ„r barnet deres uansett pĂ„ hvilken mĂ„te, og jeg vet at dere sikkert blir verdens beste foreldre. StĂ„ pĂ„!!! Ikke gi dere pĂ„ drĂžmmen, og drit i hva andre sier og mener. Det er flere der ute, mange flere enn dere aner, som mener det samme, de tĂžr bare ikke si det hĂžyt! So, good luck, and go for it!!!!! Stooor Klem fra Lene,(36)i Trondheim.

    Thu 4 Mar 10 17:12

  67. Åse

    Dere er helt supre begge to, sĂ„ det barnet som fĂ„r dere to som foreldre kommer til Ă„ vĂŠre verdens heldigste! Aldri gi opp, men skjĂžnner jo det er kjedelig Ă„ hele tida fĂ„ dritt fra alle kanter!! GO FOR IT!!! Ser en her som snakker om norsk lov, men ka lov er det da, en uviten drittlov! STÅ PÅ og change the world!!

    Thu 4 Mar 10 17:15

  68. SynnĂžve

    Jeg mener nÄ det, at et par som er av samme kjÞnn,ikke skal ha ha barn i det hele tatt. SÄnn er det med den saken.(Og hver og av av oss har lov Ä mene noe, ikke sant..samme hva det mÄtte vÊre).

    Thu 4 Mar 10 17:26

  69. Miriam

    Jeg mener homofile skal ha akkurat de samme rettighetene som homofile par. Jeg skulle Þnske dere ville vurdere adopsjon fremfor surrogatmor, det er sÄ mange barn her i verden som fortjener et bedre liv. Men dette syns jeg er deres private sak og det er leit at alle andre skal ha en mening om det.
    Ønsker dere lykke til videre, jeg er sikker pÄ at dere blir gode foreldre! :)

    Hvis jeg skal legge meg litt oppi diskusjonen her om at et barn ikke bÞr vokse opp med to homofile foreldre; hvorfor er det bedre Ä vokse opp med alkoholiserte og voldelige foreldre? Det er da mye bedre Ä ha to foreldre som har kjempet for Ä fÄ barn. At et barn fortjener en mamma og en pappa mener jeg er bullshit, mange vokser opp med bare en av foreldrene sine og blir flotte mennesker likevel. Rollermodeller er ikke bare foreldre.

    Thu 4 Mar 10 17:43

  70. Elisabeth Lenes

    Jeg synes absolutt dere burde fÄ adoptere! NÄr det er mangel pÄ adoptivforeldre, og sÄ alt for mange barn som ikke har foreldre, hva er probleme med Ä la homofile fÄ adoptere?
    Det er en syk verden vi lever i

    Thu 4 Mar 10 17:45

  71. Heidi

    Fint bilde! Det synes godt at det er tatt av en som er glad i deg. Ønsker dere alt godt. Lykke til.
    Hilsen glad 50-Äring

    Thu 4 Mar 10 19:08

  72. jasmine welo

    hei igjen christopher. ble revet med av alt hysteriet. beklager. men, jeg mener bare det at homofili ikke er normalt, det er derfor dere ikke kan fĂ„ barn pĂ„ en normal mĂ„te. det hĂ„per jeg vi begge er innenforstĂ„tt med? og ang valget av surogatmor, kan dere ligert velge en hvilken som helst mamma i Norge og, bare hun er frisk og har en fin personlighet. dere trenger ingen modell mamma. velg heller en mamma som allerde har friske barn fra fĂžr, og vil gi dere denne gaven ;o)jeg hĂ„per dere tar dere god tid til Ă„ tenke dere om, for det er ingen selvfĂžlge at dere klarer Ă„ mestre foreldrerollen, da MÅ dere gi opp mye av det jettsett livet dere lever nĂ„, og kosnentrere dere 100% om barnet, det er en fabelaktig og tĂžff jobb. Lykke til begge to. jasmine 7 stolt 7 barns mamma pĂ„ 34 Ă„r, med 7 vellopdragne og nydelige barn fra 2-15 Ă„r..

    Thu 4 Mar 10 19:14

  73. Susanne

    KjÊre dere to skjÞnne menn. Jeg hÄper dere fÄr kjÊrlighetsbarnet dere lengter etter. Jeg syns det er hÄrreisende at et ressurssterkt oppegÄende par ikke skal fÄ adoptere fordi de er i et homofilt forhold.
    Det rimer ikke!
    Dere fremstÄr begge som velreflekterte og oppegÄende karer, og jeg hÄper den motvinden dere fÄr fra enkelte bÞyer av dere begge. Dere fortjener sÄ mye bedre!
    StÄ pÄ, jeg heier pÄ dere!

    Thu 4 Mar 10 19:14

  74. Hanne Rendal

    MĂ„ si det er morsomt Ă„ se hva folk egentlig tenker.. Skal tro om disse som dĂžmmer dere ut fra (feilsitert vet det)at dere skal velge en vakker modell. Hvis disse skulle velge en donor – ville de valgt en som ikke var sĂ„ pen? helt ĂŠrlig?? NĂ„ sier jeg ikke pĂ„ noen mĂ„te at jeg tror dere kun velger donor ut fra utseende – jeg tror dere er mere mennesklig og smarte enn det!

    Lykke til videre uansett! Jeg Þnsker dere alt godt, og hÄper og tror dere blir gode trygge foreldre til et helt vanlig barn:-)

    Hanne

    Thu 4 Mar 10 19:26

  75. Marie.

    Pleier egentlig ikke Ă„ kommentere slike blogg innlegg.
    Men jeg klarer ikke Ă„ dy meg etter Ă„ ha lest det ene innlegget.
    Jeg sal vÊre sÄ Êrlig Ä si at de fÞrste uttallelsene jeg leste fikk meg til Ä heve Þyebrynet.

    Men jeg hĂ„per virkelig dere fĂ„r dere ett barn, har selv en bror som er homofil og noen god venner som er det. Å hvorfor i alle dager skal ikke der fĂ„ lov Ă„ adoptere, det er sĂ„ mange barn der ute i verden som trenger et hjem Ă„ noen som kan forsĂžrge den. Dere har like mye kjĂŠrlighet Ă„ gi som hvilket som helst hetrofile par. I en sĂ„nn sak bĂžr man bare stĂ„ pĂ„ kravene, Ă„ jobbe for mĂ„lene sine. Jeg stĂžtter virkelig de homofile i deres sak om ekteskap og dette om Ă„ fĂ„ barn.. Som sagt det er sĂ„ mange smĂ„ der ute som gĂ„r en mĂžrk fremtid i mĂžte fordi deres mor og far ikke klarte Ă„ ta vare pĂ„ de. SĂ„ hvorfor skal de da ikke fĂ„ seg et hjem, skal ikke vi tenke pĂ„ barnas beste!? Å det beste for de mĂ„ nĂ„ vĂŠre Ă„ ha noen som bryr seg om de og gir de den kjĂŠrligheten de trenger.
    SĂ„ lykke til

    Fri 5 Mar 10 00:24

  76. karianne

    GaldhĂžpiggen er 2469 moh. :)

    Fri 5 Mar 10 00:28

  77. Henriette.

    jeg blir litt fasinert over mennesker som sier at barn skal ha en mamma og en pappa. Det er mange barn i dag som vokser opp med enten BARE mamma eller BARE pappa uten Ă„ ta noe skade av dette. GĂ„ mann, her skyter vi spurv med kanon du!

    Sat 6 Mar 10 01:44

  78. Martine

    SÄ flink du er som holder ut, og klarer Ä se alt det positive som skjer i livet ditt ogsÄ. Man opplever mye dritt i livet, og noen mer enn andre, men husk at du kommer sterkere ut av dette :) Du er herlig!

    Sat 6 Mar 10 15:37

  79. Thea

    Den ungen som fÄr dere som foreldre er utrolig heldig! Det er det samme om et barn har to fedre, to mÞdre eller en mor og en far sÄ lenge den har et trygt og godt hjem. DET er det viktigste. Det er sÄ synd at sÄ mange nordmenn skal vÊre sÄ gammeldagse og mene at et barn mÄ ha en mor og en far for at barnet skal ha det bra. Mediene burde seriÞst finne noe bedre Ä skrive om, at dere Þnsker dere barn er ikke noe Ä lage oppstyr for. Klar dere Þnsker det! Dere er har det fint sammen og fÞler dere klar for det. Jeg synes dere er et forbilde for alle homofile som Þnsker seg barn. SÄ stÄ pÄ videre, gutter! Dere fortjener det beste :-)

    Sat 6 Mar 10 20:13

  80. Anita

    Flott skrevet. Jeg tror dere vil bli et fabelaktig foreldrepar. De idiotiske kommentarene som kommer bÄde her og i pressen slÄr tilbake pÄ de som kommer med dem, ikke pÄ dere.
    Forresten et utrolig vakkert bilde Jan har tatt av deg i bassenget (ser hvertfall ut som om det er i bassenget) :)
    Lykke til videre! :)

    Sun 7 Mar 10 23:27

  81. Stine E.S

    Jeg syns det er dumt at aviser og blader skal skrive masse lÞgner og deretter legge det ut. De tenker ikke pÄ hvordan det fÞles for dere, nÄr de skriver usaklige og dumme pÄstander. Ville bare si stÄ pÄ til dere begge to, og lykke til videre! :)

    Wed 10 Mar 10 17:21

  82. Anonymous

    Graulerer med at dere kanskje skal adoptere! :)

    Thu 11 Mar 10 21:57

  83. Siri

    All stĂžtte til deg og Jan Thomas! Jeg er sikker pĂ„ at dere kommer til Ă„ vĂŠre gode foreldre for barnet, stĂžtte det og vĂŠre glad i det. Det er det som er det viktigste! NĂ„r dere gĂ„r igjennom sĂ„ mye for Ă„ fĂ„ muligheten til Ă„ fĂ„ et barn, vil jo gleden bli enda stĂžrre! At foreldrene er tilstede og bryr seg, er mye viktigere enn hva slags kjĂžnn de er av…

    Mon 22 Mar 10 21:14

  84. benjamin

    Jeg blir direkte sint da jeg leser hva andre mennesker sier! SelvfÞlgelig er det en menneskerett pÄ Ä fÄ barn! NÄr enslige kvinner kan fÄ barn skal nÄ ogsÄ homofile menn fÄ det. Og nÄ det gjelder hva som er lov eller ikke sÄ er det heller ikke lÄv Ä kjÞpe sex i norge, eller ha sex med barn under 16, men det er ett stort anntall normenn som reiser utlands for Ä gjÞre dette og mer. men ingen av de fÄr sÄ oppmerksomhet som dette! Jeg forstÄr dere veldig godt! Ä fÄ nei etter nei er vanskelig, og nÄr ett Þnske om et barn er sÄ sterkt er det ikke vanskelig i mitt hode Ä forstÄ att dere vurderer surgatmor! og det er ikke akkurat slik att dere fÄr en bok med bilder av alle surgatmÞdre. det er jo en anonym liste med genetiske data!
    StÄ pÄ videre jan og christopher!
    Mange varme Ăžnsker fra
    Benjamin

    Sat 17 Jul 10 16:45

  85. Therese Trollbu

    dĂŠĂŠven…lange kommentarer her :P jaja, jeg skal holde det kort :) Det mange ikke vet er hvordan mediene egentlig fungerer. De vrir og vender om pĂ„ saker. En god story selger og nĂ„r ordet Hilter er innvolvert….sĂ„ tenker alle OIII dette mĂ„ jeg lese, og selfĂžlgelig tror folk pĂ„ alt. idiotisk.. men sant -.- Jeg har ogsĂ„ gĂ„tt pĂ„ MK sĂ„ vet hvordan det fungerer :P hehe. synd dere mĂ„ gĂ„ igjennom sĂ„ mye. Ønsker dere lykke til og hĂ„per det blir lettere fremover ^^

    Mon 19 Jul 10 18:48


FACEBOOK





TWEETS