MINE INNLEGG

jeg elsker å sette fokus på ting

15 February 2010, KLOKKEN 17:21 | 103 kommentarer

og å å gi folk oppmerksomhet! Jeg elsker også å bli overrasket! Overrasket over ting, mennesker eller meninger. Og plutselig så ble jeg litt overrasket i dag også! Men det holder liv i hverdagen, som om ikke det var nok liv fra før.

Håper Solveig ikke har noe i mot at jeg setter litt fokus på forskjellige meninger. Hun har jo tross alt publisert en kommentar offentlig. Men for dere som kanskje ikke hadde hatt noe interesse for Solveig ellers, her er kommentaren hennes:

(Nettstedet allchristopher.com tar ikke ansvar for kommentarer som blir publisert under falsk navn eller under en annens identitet)

Solveig Holmås
158.38.79.124
Submitted on 2010/02/15 at 12:50pm
«Ehhh, homofili er ikke
normalt!! hadde det vært normalt så hadde dere fått barn ved å *** hverandre i *** !!
Ikke la uskyldige barn som er laget av en mann og en kvinne få oppleve noe unormalt!!! Skjærp dere begge to!!»

Jeg syns det er så synd med sånne holdninger. Det er helt topp med meninger men når man bruker et sånt språk fremstår man så … ja, jeg holder det for meg selv. Det alltid vært homofili. Homofile dyr, homofile planter, dyr og planter som selv kan velge kjønn for å formere seg med enten en male eller en female og som i noen tilfeller faktisk også har begge kjønn. Og til slutt: homofile mennesker. Siden vi faktisk kom sist. Du vet, Adam og Eva. Adam og Eva var jo sammen, men det var så dumt at ikke Erik og Kåre og Astri og Trude fikk vært med på bildet siden de satt i treet og så utover landskapet. Synd.

Det som også er litt synd er at noe som faktisk er ganske normalt eller vanlig om du vil, er holdninger som dette. Tenk så mange der ute som sliter fordi de blir møtt med sånne holdninger.

Og dette gjelder ikke alle:

Men noe jeg syns er synd er de hjemmene hvor foreldre skriker til hverandre og sloss. Jeg har personlig ingenting i mot hverken røyk eller alkohol men hva med de hjemmene hvor barnas lunger blir fylt med røyk hver dag, eller hvor foreldrene ikke bare kranger, men kranger etter inntak av alkohol.

Så det er så individuelt hva hver enkelts hverdag består av, om det er holdninger, vaner eller uvaner. Så la barn som bor med to fedre eller to mødre eller med en av hvert kjønn ha det like bra med seg selv som de alltid har hatt det – helt til en med Solveigs holdninger kom og fortalte de at det var ekkelt, galt eller unaturlig. Du vet, jeg blir ikke såret, men det er det mange barn som kan bli…

Du vet, de ble jo tross alt ikke født ved at Erik og Kåre *** hverandre i *** eller etter at Astri og Trude hadde gnidd *** litt borti hverandre.

Please: peace and love! Det er så mange barn som har det vondt og samtidig så mange som ikke kan få barn biologisk, hetrofile og homofile, så la folk hjelpe hvis de ønsker å hjelpe.



Kommenter med Facebook

Kommenter på vanlig måte her








103 kommentarer


  1. Marte Forsberg

    Er trist men ikke overraskende at slike holdninger finnes. Hev deg over de. Og jeg er så 100% enig med deg. Foreldre bestående av to like kjønn kan være like bra foreldre og forbilder som et par av to ulike kjønn.

    Mon 15 Feb 10 17:32

  2. Anette

    Flott skrevet. Er enig med deg der. “Ikke la uskyldige barn som er laget av en mann og en kvinne få oppleve noe unormalt” sier Solveig, men det er jo ikke det som barnet kan ta skade av, det er holdningene til mennesker som Solveig som kan skade et barn.

    Mon 15 Feb 10 17:35

  3. Sandra-Josephiné

    Takk for langt og super bra innhold skatten. Sier det jo veldig ofte og mener det av hele mitt hjerte. ER SÅ UTORLIG STOLT AV DEG og det du står for. Ikke mange som tar “bladet” fra munnen på den måten du gjør. Jeg er helt enig med deg og det er utrolig synd på Solveig. Hun kan umulig komme fra et trygt, godt, varmt og kjærlig hjem hvor hun har fått betingelsesløs kjærlighet, siden hun er så fordømmende og uvitende… Har et vennepar som er fosterforeldre for 2 gutter i tenårene. De ble kastet ut i en konfirmasjon og tenåringsholdninger, uten erfaring med barn. Men takket være dem har begge to fått et godt, trygt hjem full av kjærlighet, morro og glede. Tusen takk for at dere er som dere er også. Setter stor pris på dere begge to :)

    Mon 15 Feb 10 17:38

  4. Ina

    Jeg er helt enig med deg Christopher! Det er synd at man skal møtes med slike holdninger, og særlig unge homofile som antagelig er usikre nok fra før med både hormoner og det ene og det andre. Selv har jeg vokst opp med ei tante som lesbisk, så homofili er helt naturlig for meg. Min tante og hennes kjæreste er noen av de snilleste og kjærligste personene i verden, et stakkars foreldreløst barn hadde fått det så utrolig fint hos dem, og jeg unner alle homofile å adoptere hvis de vil og har mulighet! Det er ikke kjærligheten din til en av samme kjønn som avgjør om du er en god forelder! Jeg håper virkelig holdningene endres snart!

    Mon 15 Feb 10 17:38

  5. Benjamin Sakkestad

    Det kommer nok til å ta en stund før slike som S.H. vil forstå at homofile og lesbiske er like gode foreldreemner som heterofile. Personlig vil jeg strekke meg til å påstå at vi faktisk er bedre egnet i og med at vi homofile som faktisk ønsker oss barn må jobbe ekstra hardt for å bli foreldre. Det er det ikke mange i Norges land som trenger, hilsen “Unge mødre”… #Grøss#

    Nei, S.H. ta deg en bolle og kos deg med den!

    Mon 15 Feb 10 17:39

  6. Lina

    thumbs up. Herregud, det finnes mange useriøse mennesker ute i verden.

    Mon 15 Feb 10 17:42

  7. Olivia

    Kjære Solveig. Jeg må si at jeg føler med deg, ikke bare fordi du lever i en verden av mennesker som er unormale og at du føler med disse stakkars uskyldige barna… Mest av alt synes jeg synd på deg fordi det må være tungt å ha slik et menneskesyn i 2010. Utfordingene du treffer, som det sneversynte menneske du utgir deg for å være, må være mange og gjøre din hverdag tung! Det er rett og slett trist å leve i en verden der horisonten kun begrenser seg til din lille viten! Jeg ønsker deg alt av lykke solveig, og jeg håper du får et bedre syn på menneskeheten og kjærligheten etterhvert som tiden går.

    Mon 15 Feb 10 17:44

  8. Kristin A

    Alle mennesker har rett til å elske og å bli elsket. Om man er homofil eller hetrofil betyr ingenting, kjærlighet er kjærlighet. Det er trangsynte mennesker som S.H. som setter vrangforestillinger i hodet på barn som aner fred og ingen fare før de blir fortalt at de er “unormale” ect.
    Godt skrevet, stå på videre. Ønsker deg det beste:)

    Mon 15 Feb 10 17:48

  9. Anonymous

    Hvis to mennesker, uavhengig av kjønn, virkelig vil ta til seg et barn som i utgangspunktet kanskje ikke har det så bra og er villige til å verdsette, elske og oppdra dette barnet med kjærlighet, er dette fantastisk. Tenk hvor mange barn som er født inn i elendighet..

    Mon 15 Feb 10 18:02

  10. Mette

    Skikkelig bra skrevet. Helt enig, det er nettopp holdninger til andre mennesker som gjør at noen barn kan få det tøft ved å vokse opp i et hjem med homofile foreldre. Jeg tror dere blir gode fedre :)

    Mon 15 Feb 10 18:30

  11. Helene

    Et veldig veldig bra innlegg! Er så enig med deg av at barn har godt av kjærlighet av enten en eller to foreldre. Barn tar ikke skade av å ha to mammaer eller pappaer, så lenge de elsker barnet og tar vare på det osv er det ikke noe problem. Det er mennesker som hun Solveig som har problemer og ikke forstår at kjærlighet er en bra ting!

    Mon 15 Feb 10 18:33

  12. Anonymous

    Hehe…jeg må faktisk le av den kommentaren til Solveig.
    Det er synd om sånne sneversynte personer. Hallo!!!! Våkn opp, vi lever i 2010. Homofile er like verdifulle mennesker som heterofiler og som foreldre er jeg sikker på at 2 menn/kvinner kan være vel så gode som kvinne/mann. Skjerpings alle fordomsulle der ute i verden.

    Mon 15 Feb 10 18:38

  13. Jente 29

    Hehe…jeg må faktisk le av den kommentaren til Solveig.
    Det er synd om sånne sneversynte personer. Hallo!!!! Våkn opp, vi lever i 2010. Homofile er like verdifulle mennesker som heterofiler og som foreldre er jeg sikker på at 2 menn/kvinner kan være vel så gode som kvinne/mann. Skjerpings alle fordomsulle der ute i verden.

    Mon 15 Feb 10 18:38

  14. tina

    Man må være mann og kvinne for å skape et barn, men man kan være mann og mann, kvinne og kvinne, bare mann eller bare en kvinne for å gi dette barnet et godt liv.

    At det skal være bedre for barn å være foreldreløse, vokse opp i et miljø preget av rus, utrygghet, alkohol eller vold bare fordi foreldrene har to forskjellige ting i buksa er holdninger som uintelligente, blodreligiøse eller sneversynte og egoistiske mennesker mener.. Jeg hadde lett byttet ut min “heterofile”, og jævlige oppvekst mot en oppvekst hvor jeg hadde følt meg trygg og elsket.

    Mon 15 Feb 10 18:39

  15. Thing

    Amen til det Christopher!

    Mon 15 Feb 10 18:45

  16. Benedicte

    Jeg syns ikke det er noe unormalt med at gutter(eller jenter) forelsker seg i hverandre! Jeg har ikke noe imot de menneskene eller hva de står for. Det som plager meg er de folkene som bare tenker at homofile er rare uten å tenke videre. Homofile er mennesker de også! De bør ha like mye rettigheter og bør ikke bli sett ned på. Homofili er overalt blandt oss! Mange gruer seg til å fortelle foreldrene sine at de er homo på grunn av all den negative snakkingen om det å være homofil…

    Mon 15 Feb 10 19:20

  17. Synnøve

    vit at i dag er det mindre ta me slike meingar, det er mange som støtter der, og vit at dere gir eit barn ei framtid.

    Mon 15 Feb 10 19:28

  18. Malin

    Jeg tror barn ville hatt det bra uansett om de hadde vokst opp med to fedre eller to mødre. Det viktigste er at barna blir elsket.

    Å det er “so last year” å være i mot homofili ;) Man skal vel ha rett til å få være med akkurat hvem man vil.

    Mon 15 Feb 10 19:30

  19. Anne Lise

    Jeg er så enig med alt du skriver Christopher!
    Homofili er akkurat like naturlig som heterofili og bifili (om det er det, det heter? ;p)
    Og som du sier; ikke alle kan få barn bilologisk, og da er det så fantastisk fint at det finnes flere muligheter i dagens samfunn!

    Stå på, dere er et perfekt par, og dere blir nok fantastisk fine forelde til en liten gutt eller ei lita jente! <3

    Mon 15 Feb 10 19:44

  20. Marita M

    Er helt enig med deg. Jeg tror du og Jan blir kjempe gode foreldre! Mange personer som har problemer får barn, og barna får lide for akkurat de valgene de velger. Dere to, som er så omtenksomme og snille fortjener det mye mer enn de som faktisk har problemer og bruker vold eller annet mot barna sine.
    Dere begge er himmelsøte!

    Mon 15 Feb 10 19:48

  21. F.S

    Jeg synes homser er noe av det verste som finnes!

    Dette er veldig logisk, fordi hadde alle vært som deg og jan thomas så hadde livet tatt slutt innen 50 år.

    Det er en grunn til at gud har lagt opp et normalt liv til folk flest der de kan få barn på den naturlige måten..
    Hvis du mener at det å være homo er naturlig, så tryll fram barn sammen med han homo mannen/kona di!
    Du gleder deg til å bli pappa, og du er faen ikke flau engang.
    Tror du barnet aksepterer at han/hun er sønn/datter av to homser? Tenkt på det..

    Hva skjer med det uheldige barnet som du skal oppdra? Kommer du til å oppdra barnet slik at han/hun også blir homo/lesbe?? Dette burde ikke vært lov..
    Sånne som dere burde rett og slett straffes!

    Dere er ikke langt unna å bli kalt for anti-human!

    Mon 15 Feb 10 20:11

  22. Rebekka

    Bra skrevet.
    ‘Jeg er helt enig med deg Christopher!

    Det er synd at noen skal vere sånn å skrive/si dritt til andre… :/

    Mon 15 Feb 10 20:12

  23. Martine

    Så utrolig bra skrevet! – Nesten som jeg skulle ha sagt det selv. Jeg er 15 år og absolutt for homofili, og ikke bare fordi det er kult å ha en homofil bestevenn, hehe. Jeg synes det er bra du skriver meningene dine, Christopher!

    Mon 15 Feb 10 20:27

  24. Annlaug

    Vet du, uten om å si så mye om min barndom. Jeg hadde hatt det så mye bedre med to fedre som er glad i meg. En å vokse opp uten noen som bryr seg. Då lenge man har evnen til å elske noen uten forbehold, så blir man gode foreldre. Uansett hvem man ellers elsker…
    Lykke til ;)

    Mon 15 Feb 10 20:47

  25. Marita

    Det barnet du og din vil få i fremtiden, er et usedvanlig heldig barn. ALT et barn trenger er kjærlighet, omsorg og grenser. Det er så ufattelig mange triste sjebner der ute, som har vokst opp i usunne hjem. Heldigvis er det ikke så mange igjen av som ikke har forstått dette med homofili. I min verden er det iallefall en selvfølgelighet at det er like “normalt” som hetrofili. Den dagen dere får barnet deres, blir en lykkens dag :-) Jeg heier på dere!

    Mon 15 Feb 10 20:58

  26. kamilla

    Vet du..Nå ble jeg veldig sint!!!Det der er sjikanerende..Bra du går ut offentlig med dette Christopher!!!Dere er vel dem som kan gi et barn veeldig masse kjærlighet..Og tenk på hvor godt barnet får det som en dag kommer til dere;-)og har noen som virkelig elskes av.synd å si men alle barn er ikke elsket i Norge tenk det er flere enn vi tror og vet som lever under omsorgssvikt;-( Hvorfor skal folk være så jævla fordømmende ;-/

    Mon 15 Feb 10 21:12

  27. Stine

    kjempeflott innlegg, christopher. det finnes mange intolerante, uvitende og bitre mennesker der ute! stå på videre, jeg digger deg!

    Mon 15 Feb 10 21:29

  28. christopher sier

    takk for så mange fine tilbakemeldinger og ikke bare fordi jeg er enig med den positive strømmen… :)

    Mon 15 Feb 10 21:32

  29. hella

    Solveig har tydelig mangel på kunnskap….how ruud!!
    vi alle har mye å lære av deg og jan…
    stå på..:)

    Mon 15 Feb 10 22:20

  30. Olivia

    Jeg digger deg Christopher!

    Mon 15 Feb 10 22:25

  31. Shorty

    Bra innlegg.
    Syns det er trist at det eksisterer slike meninger blant massene i 2010… Men nå er det dessverre sånn.

    Jeg er selv adoptert og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ville fått det like godt hos et homofilt par, som jeg har hatt det hos et hetrofilt par. Kanskje til og med bedre?

    Det finnes så mange foreldre der ute som ikke fortjener å være foreldre, fordi de forsømmer denne rollen. Hvorfor ikke gi fantastiske mennesker muligheten til å være det isteden? At disse menneskene er homofile er ikke grunnlag nok spør du meg.
    Barn trenger kjærlighet og oppmerksomhet av foreldrene sine og det kan et homofilt par gi til barna sine i like stor grad som et hetrofilt par.
    Det er i allefall min mening.

    Mon 15 Feb 10 22:39

  32. Humac

    Husk at dere ender opp med med både kjærlighet til hverandre OG et evt barn, og Solveig mest sannsynlig ender opp alene,bitter og trist.. Synd for Solveig, men bra for dere :)

    Mon 15 Feb 10 22:49

  33. Anette

    Flott skrevet av deg!
    Jeg er helt enig med deg, og syns det er synd at noen mener at en ikke kan være like gode foreldre mann og mann enn kvinne og mann. Helt usant!
    Stå på:)

    Mon 15 Feb 10 22:51

  34. Sunniva

    Jeg synes Solveigs holdning og uttalelser er triste. Det er trist at det er mange her i verden som er så trangsynte og redde fortsatt.

    Mon 15 Feb 10 23:40

  35. Hilde

    Du har en enorm støtte, Christopher =)
    Husk det. Vi backer dere 100 % !!

    Mon 15 Feb 10 23:55

  36. hjertekropp

    Enig med deg, Christopher. Det er ikke rettferdig å påstå at homofili er feil. Da kan man også kjefte på alenemødre/alenefedre for at det også blir feil. Kjærlighet er det viktigste, og at flest barn får en vakker oppvekst til vakre mennesker.

    Tue 16 Feb 10 00:32

  37. Håkon

    For noen holdninger visse mennesker har. Alt det tullet med “It’s Adam and eve, not adam and STEVE”.
    Hvorfor er homofile foreldre dårligere foreldre enn heterofile?

    Er det ikke bedre med to homofile, enn at barnet vokser opp i et barnehjem? Det er ikke en menneskerett at homofile skal få adoptere, men det er det ikke for heterofile heller. Så lenge ungen får et godt hjem, så er det ikke relevant hvilken legning foreldrene har.

    Jeg tror at dere (Jan-thomas og Christopher) kommer til å bli noen flotte foreldre, og jeg støtter dere 100%. :-)

    Tue 16 Feb 10 00:33

  38. Christina Louise

    Du er så flink! bare digger meningene dine! :)

    Tue 16 Feb 10 00:39

  39. Linn

    Enkelte mennesker ser det bare ikke. Jeg synes det er flott at du og din mann kan ha det bra sammen og evt få barn i fremtiden :)
    Dere to blir like bra foreldre som en mann og kvinne kunne blitt, ikke noen tvil om det. Kule foreldre blir dere også ;) Fremtidig sønn/datter av dere blir kjempe heldig faktisk!!

    Stå på, liker bloggen din :)

    Tue 16 Feb 10 01:31

  40. KuleKnut

    Veldig bra skrevet, saklig og fint. Veldig bra du ikke blir så sint av sånne holdninger at du i harnisktåka skriver dårlige og aggresive ting, sånn som mange andre (ink undertegnede) ofte gjør.

    Syns du drar frem et viktig poeng her med at det finnes noen hundre barn i norge med foreldre av samme kjønn, mot 300.000 barn av alkoholikere. Felles for de fleste av de “homsebarna” er at de er mere ønsket enn noen, så de som tenker på barnas beste har valgt et litt merkelig fokus ved å angripe homofile når det finnes så mange som lider her i landet.

    Tue 16 Feb 10 03:06

  41. Reidar

    Syntes det er bedre at et barn får vokse opp hos homofile enn og leve ett liv på barnehjem, eller vokser opp hjemløs og uten kjærlighet. Der det er hjerterom finnes det husrom:) Bra skrevet Christopher!!

    Tue 16 Feb 10 05:55

  42. christopher sier

    F.S: I’ll bless you with my answer. Er det også GUD som har laget deg ferdig pakket og klar med fordommer også? Nei det er det enten foreldrene dine, venners foreldre eller miljøet rundt deg som har gjort. Det er mennesker som deg som skaper konfliker i samfunnet, uansett hva de negative holdningene går ut på. Negativitet og negative holdninger skaper konflikter. “Det er veldig logisk.” BIBELEN omtaler to konger som levde sammen hvor kjærligheten de hadde for hverandre sterkt ble vektlagt. De hadde også et barn sammen.
    Jeg har sett folk som deg sitte på samme sted hele livet sitt. Kom deg ut litt :) Du har en typisk på-stedet-hvil-utstråling. Glad jeg er så heldig som får være meg selv og være den jeg er – og ikke deg. No offence.

    Tue 16 Feb 10 10:29

  43. Prins

    jeg er så stolt av deg min elskede!!!

    Tue 16 Feb 10 10:38

  44. christopher sier

    PRINS: Hehe siden du blir sint hvis jeg ikke publiserer kommentarene dine, så, takk! Hehe.

    Tue 16 Feb 10 10:39

  45. anita

    så enig!
    hadde forresten blitt veldig glad og takknemlig om du ville sette fokus på en helt annen ting også på bloggen din – nemlig spurt om leserene dine vil stemme på bidraget mitt http://konkurranse.ps.no/entry/321. Man stemmer ved å trykke “Love it” under historien. :-)
    Ha en flott tirsdag.

    Tue 16 Feb 10 11:11

  46. Tonje

    Helt fullstendig enig med deg!! Virkelig synd at folk går rundt med sånne holdninger som denne Solveig.

    Tue 16 Feb 10 12:43

  47. Nina

    Av alle ting man kan kritisere – så er det enkelte som velger å kritisere at to mennesker elsker hverandre? Det beste jeg kan si om det er at det er bra å være engasjert;-)

    Tue 16 Feb 10 13:16

  48. MaritB

    Jeg skal ikke forsvare Solveig i det hele tatt, men hvis man mener at et barn bør ha kontakt med begge kjønn, har man glemt at de fleste har faddere/gudforledre? Jeg er døpt i kirken og har gudforeldre, men venninna mi er ikke døpt hun har kun hatt nevnefest som lita, men hun ahr faddere. Og generellt velger man faddere/gudforeldre av begge kjønn. Og ofte har man tanter og onkler også, så er det noe for eksempel et jentebarn ikke føler for å prate med sine fedre om, så har hun en tante, en fadder eller en gudmor å prate med. Så jeg er positiv til at homofile adopterer, det resulterer jo bare i at det er ett mindre foreldreløst barn i verden, er ikke det positivt da?

    Selv er jeg hetero, og når jeg blir eldre og har funnet meg en partner vurderer jeg sterkt og adoptere. For i mitt hode er det bedre å adoptere ett foreldreløst barn, enn å tilføre verden enda ett barn, og det foreldreløse barnet forblir foreldreløs.

    Tue 16 Feb 10 14:21

  49. MaritB

    Forresten jeg må legge til en ting til; Jeg vil at mitt barn skal ha homofile gudforeldre/faddere, for man har godt av å omgåes og vokse opp blandt forskjellige typer mennesker. Det gjør at man lærer å akseptere at vi er forskjellige, og det lærer oss å respektere andre. To ting som er veldig viktig her i verden.

    Tue 16 Feb 10 14:26

  50. TM

    EN TING: Hvorfor i alle dager leser Solveig og F.S osv denne bloggen når de er så imot homofili? DET lurer jeg på:)

    Stolt av deg, Christoper. Stå på!:)

    Tue 16 Feb 10 15:18

  51. Vilde

    Hadde jeg vært uten foreldre, hadde jeg med glede takket ja til å komme til to foreldre av samme kjønn. Homofile foreldre har kanskje dessuten kjempet enda hardere, ettersom det ikke går på den naturlige måten. Dessverre finnes det mennesker som aldri skulle fått barn, men så finnes også de mennesker som ønsker seg barn over alt på jord,og hadde blitt verdens beste foreldre, men som dessverre ikke har mulighet til det, på den vanlige måten.

    Tue 16 Feb 10 16:05

  52. Pia

    Haha, tragisk komentar.
    Den dagen hun kommer med et godt argument mot at homoile skader samfunnet så kanskje jeg skal høre på henne.
    Men gud, folk må da være seg selv, hvis ikke ender vi opp som en flokk emoer hele gjengen…

    Tue 16 Feb 10 16:27

  53. Siv

    Det at du holder roen og svarer så bra på den utrolig provoserende kommentar er helt utrolig. Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert og sint av Solveig’s kommentar. Holdninger som hennes ødelegger for alle!

    Tue 16 Feb 10 16:38

  54. Camilla

    Ta en titt innom http://www.glenn0.blogg.no
    Han er en kompis av meg og har nettopp nå på sitt forrige innlegg “komt ut av skapet”.
    Synes det er så idiotisk med mennesker som ikke klarer å holde sine egne meninger for seg selv, vertfall bare når de er negative.
    Folk blir faktisk ofte såret av det.
    Jeg er bare så stolt over min venn nå som har nå stått frem. Må ikke være bare enkelt det der.

    Tue 16 Feb 10 16:44

  55. Sofie

    Hei!
    Er det mulig å leie deg inn som konferansier for arrangementer? Hvis ja, hvordan tar vi kontakt? håååper på svar :D

    Tue 16 Feb 10 16:54

  56. Ina

    Jeg synes det er utrolig trist at holdninger som denne Solveig ytrer fortsatt eksisterer i 2010. Det er helt hårreisende at man fortsatt kan ha et så snevert syn. Det skremmer meg og det gjør meg veldig trist. Et barn vil ha det like godt hos to av samme kjønn som det vil ha hos to av ulikt kjønn. Foreldrenes kjønn er da helt irrelevant for oppdragelsen.

    Tue 16 Feb 10 17:54

  57. Heidi

    Takk for fint innlegg, Christopher! Det er synd at noen fortsatt sitter med slike holdninger som S.H i 2010.

    Vi er et ungt heterofilt ektepar som for tiden befinner oss i starten av en laaaaang adopsjonskø. Håper du og Jan T får slå følge med oss om ikke lenge. Jeg er sikker på at det finnes en liten gullunge som trenger nettopp dere til forelde:)Stå på – jeg heier på dere!

    Tue 16 Feb 10 18:10

  58. Margit

    Fantastisk skrevet!!!! Var enig med deg på absolutt alle punkter! Kjempebra :)

    Tue 16 Feb 10 18:28

  59. Marie

    Til “F.S” som har kommentert: Jeg ville så mye heller vært dattera til C&T enn å vokse opp med et så trangsynt menneske som deg. In your face.

    Og Christopher, kudos til deg for det innlegget her. Veldig bra!

    Tue 16 Feb 10 19:57

  60. Marie

    Til “F.S” som har kommentert: Jeg ville så mye heller vært dattera til C&JT enn å vokse opp med et så trangsynt menneske som deg. In your face.

    Og Christopher, kudos til deg for det innlegget her. Veldig bra!

    Tue 16 Feb 10 19:59

  61. Marte

    Kjenner jeg blir skikkelig lei meg jeg! Jeg trudde virkelig “voksne” mennesker viste bedre, jeg blir flau og skammer meg virkelig.

    Christopher, jeg syns du virker som en gutt med bein i nesa, du virker som du har en utrolig personlighet. Jeg ønsker deg og Jan all lykke her i verden. Gleder meg til den dagen jeg kan lese at dere har blitt forelde, dere vil bli herlige foreldre!

    Tue 16 Feb 10 20:53

  62. Line

    SOLVEIG, FS..

    Kom dere ut av det hullet deres og få opp øynene! Bort med fordommene. Dette er to MENNESKER som ELSKER hverandre, som vil oppdra et barn med KJÆRLIGHET. Hvordan kan dette være feil bare fordi det er to menn? Eller eventuelt to kvinner?
    Bare fordi man også er homofile, betyr ikke at ungen blir det(Noe som ikke ville være feil, men det tror jo du FS). Men vet dere hvor heldig ungen er, som mest sannsynlig ikke kommer til å bli like trang i nøtta som dere?! Som kommer til å ha et åpent sinn og RESPEKTERE alle mennnesker, men forhåpentligvis ikke dere to ;)

    Homofile, menn som kvinner, kan være like gode foreldre som hetero, om ikke bedre. Det har ingenting med legningen å gjøre om man blir gode foreldre eller ikke. Tenk så mange barn som lever med rus, alkohol, røyk, fattige kår, som er foreldreløse; de ville hatt det som i paradiset med to homofile som foreldre! Ta dere en titt på http://www.sofsen.com og sleng de kommentarene til henne om at hun har det så ille, da!

    Lykke til Christopher, håper dere får et nydelig barn snart :)

    Tue 16 Feb 10 22:11

  63. Elisabeth

    You say you think we need to go to war
    Well, you’re already in one
    ‘Cause it’s people like you that need to get slew
    No one wants your opinion.

    Passer godt til dette unge kvinnemennesket. Tror dette skyldes to ting: uvitenhet og fordomsfulle foreldre. Det har da ingenting å si hvem foreldrene dine er så lenge de gir deg kjærlighet. Mann og kvinne, mann og mann eller kvinne og kvinne. Kjenner mange med homofile/lesbiske foreldre, og det er nesten ingen som reagerer på det lenger. Det at barn av homofile har det vanskeligere enn alle andre er bare bullshit og et dårlig argument fra de som er imot homofili. Jeg kan ikke fatte at dette fremdeles er noe i diskutere. Vi lever i 2010 og folk burde komme seg ut av den lille bobla de sitter i. Jeg kjenner jeg blir flau over at dette fremdeles er et diskusjonstema!

    Tue 16 Feb 10 22:12

  64. Lise

    Du har så rett i det du skriver.Det er skremmende hvordan noen mennesker har så mange fordommer. I saker som denne er det spesielt trist fordi det er så mange barn som trenger å bli adoptert.
    Om det er to mammaer eller to pappaer, eller en av hvert kjønn spiller ingen rolle så lenge barnet har det BRA. Det er det det handler om. Å bli sett, hørt og anerkjent, og å bli elsket er det barn trenger.

    Det er synd at mange kjemper mot at homofile eller lesbiske ikke skal kunne adoptere, det er tross alt ikke kjønn det kommer an på.

    Til slutt vil jeg si: Lykke, lykke til dersom dere prøver å adoptere. Dere kommer til å bli flotte foreldre og flotte forbilder for mange mennesker.

    Hilsen fra Lise

    Tue 16 Feb 10 23:56

  65. Marie

    Usaklig å blande inn hva heterofile foreldre kan forårsake for et barn. Røykfylte hjem med alkoholiserte og krangelde foreldre kan være like vanlig som hos homofile.

    Poenget til Solveig må vel heller ha vært at holdningene til homofili i samfunnet er ikke helt modne, og derfor kan et barn som er oppvokst hos nettopp homofile foreldre resultere i en “kjip” barndom for den enkelte, av åpenbare grunner.

    Wed 17 Feb 10 00:37

  66. Kjersti

    helt enig med deg :) ikke bry deg om folk som mener det hun mener. det er bare latterlig

    Wed 17 Feb 10 07:14

  67. theq

    Min bror er homofil, og det er jeg stolt av. jeg syns det er kult! Jeg håper at en dag kan jeg bli tante til hans barn.
    Stå på!

    Wed 17 Feb 10 11:26

  68. Marianne Braathen

    Kjempe bra skrevet, Christopher! Er helt enig med det du sier. Det er kjempe synd med slike mennesker og at de ikke er anstendige nok til å forstå at slik sier man ikke. Det som enda værre er at de ikke åpner øynene sine og ser litt over horisonten og skjønner at vi er i 2010!

    Christopher, dere hadde blitt fenomenale foreldre:)

    Wed 17 Feb 10 13:53

  69. kamilla

    Ha en flott tur til L.A og Gratulerer med 1 års dagen Deres som er like om hjørnet..Og nyt å komme vekk fra dette været;-)

    Wed 17 Feb 10 14:32

  70. Christine

    Takk, Christopher! Som tatt fra min munn.

    Wed 17 Feb 10 15:28

  71. Kine

    Jeg er helt for at alle skal få ha sin mening, og vi lever i et land hvor det er 100% ytringsfrihet. Det jeg ikke skjønner er hvordan noen folk klarer å mene slike ting som i den kommentaren over her. Jeg mener; skal noen virkelig bli straffet fordi de tiltrekkes av samme kjønn?

    Jeg er kjempeglad på deres vegne i allefall! :) Gratulerer!

    Wed 17 Feb 10 16:33

  72. Anonym

    Skjønner ikke hva som er galt med folk. La folk leve slik de vil. Alt er normalt! Jeg er egentlig stolt av Christopher og Jan-Thomas som tør og være hvem de VIRKELIG er! Det er mye bedre enn og leve et falskt liv. Noe som jeg egentlig gjør. Derfor har jeg valgt og være Anonym..

    Wed 17 Feb 10 18:25

  73. Magnus

    Litt morsomt med slike kommentarer, i grunn. I det minste når man ser på svært mange studier, hvor det kommer klart fram at barn oppdratt av to likekjønnede mennesker jevnt over er lykkeligere, mer suksessfulle, takler sosiale situasjoner bedre og er mer psykisk stabile. Det eneste negative som har kommet fram i slike undersøkelser er mobbing utenfra, fordi foreldrene er homofile. Det har da ingenting med foreldrene eller oppdragelsen å gjøre, så det blir litt feil å si at homofile ikke kan være gode og “naturlige” foreldre… :P

    Wed 17 Feb 10 20:13

  74. Cecilia

    Helt enig i det du säger!! Personer som Solveig vet inte vad de snackar om…Det att barn i en familj har det bra borde stå starkare än vem som är mor, far, förälder, föresatt, omsorgsperson….

    Wed 17 Feb 10 21:33

  75. Isa

    Flott innlegg! Veldig enig i det du skriver, særlig det med at det finnes barn av hetrofile foreldre som ikke har det bra heller, og det pga foreldrene, mens de som ikke har det bra med homofile foreldre, har det pga andre voksnes meninger og ikke foreldrenes omsorgsevner.
    Folk tenker ikke alltid så veldig langt…

    Wed 17 Feb 10 23:52

  76. camsen

    Er det ingen som har tenkt på at det er en grunn til at det finnes homofile eller mennesker som ikke kan få barn uten litt hjelp? Hva med alle de barna som ikke har noen foreldre som sitter på barnehjem eller værre steder og lengter etter gode foreldre.
    Tygg litt på den dere som er redd for det ukjente…
    Og jeg tror aldri at homofile kan skade et barn med for mye kjærlighet. Men det man skal være mer oppmerksomme på er andre foreldre/mennesker med negative holdninger som kan påvirke barnet vondt.
    Ja til et tolerant og åpent sammfunn!

    Thu 18 Feb 10 01:08

  77. Sol-Angelica

    “F.S:
    Jeg synes homser er noe av det verste som finnes!
    Dette er veldig logisk, fordi hadde alle vært som deg og jan thomas så hadde livet tatt slutt innen 50 år.
    Det er en grunn til at gud har lagt opp et normalt liv til folk flest der de kan få barn på den naturlige måten..
    Hvis du mener at det å være homo er naturlig, så tryll fram barn sammen med han homo mannen/kona di!
    Du gleder deg til å bli pappa, og du er faen ikke flau engang.
    Tror du barnet aksepterer at han/hun er sønn/datter av to homser? Tenkt på det..
    Hva skjer med det uheldige barnet som du skal oppdra? Kommer du til å oppdra barnet slik at han/hun også blir homo/lesbe?? Dette burde ikke vært lov..
    Sånne som dere burde rett og slett straffes!
    Dere er ikke langt unna å bli kalt for anti-human!”

    Jeg håper noe treffer deg i hodet og jævlig hardt slik at vi andre normale mennesker slipper å høre på slikt piss. Barn trenger trygghet, rammer, kjærlighet og omsorg. De trenger å leke og de trenger oppdragelse. Det er da for faen shit det same om det er en alenemor/far, et hetrofilt par, eller et homofilt/lesbisk par som oppdrar det barnet til å bli en sivilisert verdensborger. Man oppdrar forresten ikke et barn til å bli homo, hva slags dritt er det du egentlig har fått servert. Er nesten så jeg synes synd på den trangsynte holdningen, men merk deg bare nesten. Du er en del av årsaken til at skeive personer sliter med fordommer, tenkt på at du er med å lærer bort fordommer til den yngre generasjonen. Dessuten – jævlig tøft å komme med slik hets når du ikke engang tør å stå frem med ditt eget navn. Taper.

    Thu 18 Feb 10 03:18

  78. Line Eng

    Er så enig i alt som blir sagt under her. Og som så mange ganger tidligere nevnt, at det er trist å kunne ha et slikt menneskesyn i 2010.
    Barn kan ha det like bra med et homofilt par, som med et heterofil par. Det som er så trist, er at det er mennesker som Solveig som skaper mobbingen rundt de stakkars barna. Syntes det er trist og nokså ironisk at hun kan kritisere homofile for å “skade uskyldige” barn, når hun er en av de som skaper alle fordommene mot homofili. Noen mennesker må nok gå litt i seg selv tror jeg.
    Stå på Christoffer og Jan Thomas, dere er herlig!

    Thu 18 Feb 10 14:08

  79. kristin

    eg blir irritert. koffor kan ikkje dere få unger som alle andre? dere er no like gode foreldre som mann og kvinne. :)))))

    Thu 18 Feb 10 20:20

  80. ingunn

    Ikke noe å bry seg med. Slike holdninger tror jeg det blir færre og færre av. Så verden går fremover – håper jeg….

    Fri 19 Feb 10 01:05

  81. Silje

    Hei CHristopher! Først vil jeg bare si; jeg er absolut helt hundre prosent enig med deg. Det finnes ikke noe unormalt med homofili. Det er like vanlig eller naturlig som å være heterofil. Jeg synes i egentlig at dette ikke er noe å diskutere da dette ikke er noe tema.. det blir det samme som å påstå at de som har svarte biler er mer verdt enn de som har blåe. Synes det er kjempetøft av deg og Jan å stå for handlingene og meningene deres, for dere tar ikke feil. Det er mennesker som Solveig og meningene hennes som “skader” barn, om man nå skal gå så langt og kalle det det… Så stå på, Christopher! Jeg håper virkelig at det ordner seg for dere, og at alle homofober der ute får seg en på trynet!

    Fri 19 Feb 10 23:06

  82. Kathrine

    For å sette fokus på noe helt annet – og mye hyggeligere – gratulerer så mye med bryllupsdagen i morgen :o) Lykke til med barn, og ha en flott feiring!!

    Fri 19 Feb 10 23:17

  83. Malin

    Flott å se at du sparker til bake når det gjelder dumme folk som hun Solveig, for det er det hun er, rett og slett dum!
    Synd men sant, at veldig mange er like dumme som Solveig.

    Sat 20 Feb 10 00:39

  84. Isabelle

    FS: Å jeg tror jeg dør av latter! Du kan ikke seriøst mene/tro at man blir oppdratt til å være hetrofi eller homofil?! Man blir født som hetrofil/homofil/transseksuell, det er ikke noe man arver,lærer, eller bare blir over natten!
    Enig med Sol-Angelica, håper virkelig noe treffer deg i hodet.. Deg, og alle andre fordomsfulle, “jeg-er-så-mye-bedre-enn-deg” og “du-er-faktisk-ikke-normal” mennesker! Finner du definisjonen og/eller en oppskrift på “normal” og “naturlig”, vil jeg veldig gjerne se den.

    Stå på Christopher! Og fy @#!=, for en fantastisk mor du har! :)

    Sat 20 Feb 10 13:35

  85. Sigfried

    Jeg blir bare trist og lei meg over holdningene til slike som denne S.H. Egentlig er det synd på slike folk som ikke evner å se det rike mangfoldet av mennesker og ikke minst omsorgspersoner. Hun er tydeligvis en avstumpet og bitter person. Du skriver så godt tilsvar, kjære Christopher. Takk skal du ha, du tilfører grå og triste vinterdager en fargeskala! Hilsen Sigfried
    P.S. Dere kommer til å bli to superdupre og kule foreldre!
    ….Hvis ingen annen utvei, så kan du og JanThomas få adoptere meg :-)

    Sat 20 Feb 10 20:32

  86. Sandra

    Det er så sykt mange meninger om homofile som foreldre. To av samme kjønn kan ta like godt vare på et barn som to ulike.
    Hadde dere vært pappaen min, hadde jeg vært glad? En kunne hjulpet meg med sminke, klær og den andre kunne gitt meg tips om gutter, blogg o.l.
    Stå på, digger bloggen din :)

    Sun 21 Feb 10 20:01

  87. Ina

    Er synd at mennesker skal henge seg opp i uvesentlige ting, det viktigste er at barnet føler seg elsket og at du og Jan har det bra sammen. Ønsker dere lykke til! Dere kler hverandre.

    P.S – you look fabulous!!

    Sun 21 Feb 10 23:58

  88. Jeanette

    Helt utrolig hvordan holdninger kan forandre seg over tid. I f.eks antikken i hellas, roma og flere steder over hele verden var jo homofile forhold mellom menn helt vanlig. Ingen som sa noe stygt om det den gang, det styrket jo bare samholdet! Syns ikke homofile par skal nektes å ha barn. Det er mange barn der ute som lider ved foreldre som mishandler de eller de ett og slett ikke har noen foreldre.. Hva er da problemet med at to kjærlige mennesker ønsker å gi ett barn all sin kjærlighet? Er vel bedre å ta de ut av elendigheten og gi de ett slikt hjem? Men neeeida.. To foreldre av samma kjønn er jo så mye værre! Stå på sier nå jeg! Jeg tror dere vil gi ett barn en flott oppvekst og krysser fingrene for at dere får det til! Lykke til :)

    Mon 22 Feb 10 09:22

  89. Mariann

    Er så enig, så enig! Lykke til med både kjærtlighet og barn! :) Dere kommer til å bli fantastiske foreldre!

    Sat 27 Feb 10 23:45

  90. Anne

    det barnet som får dere som foreldre er et utrolig heldig barn. ikke bry deg om trangsynte og sjalu mennesker :) du og jan thomas kommer til å bli fantastiske foreldre :)

    Sun 28 Feb 10 02:40

  91. Caroline

    Så enig med deg altså.. Fordommer hører fortiden til, folk nå til dags bør se seg for god til å ha slike holdninger. Man er like bra mennesker enten man er homofil, hetrofil eller hva man enn måtte være.

    Sun 28 Feb 10 13:13

  92. Tine

    herregud, stå på! homofile og barn er normalt. det er blitt undersøkt, og faktisk så har et barn med hetro eller homo foreldre det like godt! og det ser jeg. for Bestevennina mi, hun har en far som er homo, og har en partner. men hun har det godt. og det er alltid kos og være hos dem! (: ellers bra innlegg! digger dere!

    Wed 3 Mar 10 13:01

  93. Linn

    Jeg får vondt av slike holdninger som vises i den kommentaren i innlegget ditt.
    Homofil, lesbisk, hetrofil..det er av null betydning. Har ingenting å si på ens evne til å gi et barn et godt hjem.
    Er så mange barn der ute som drømmer om et hjem, som drømmer om noen som vil ta vare på de og vise dem kjærlighet, gi dem trygghet. Jeg tror de blåser lang masj i om den har en mor og en far, to mødre eller to fedre, bare så lenge en får et godt hjem.
    Dette temaet er noe jeg engasjerer meg i. Jeg er bifil, og er gift med en mann og vi har et barn sammen, men om jeg hadde forelsket meg i og giftet meg med ei kvinne så ville det ikke ha gjort meg til en annerledes mamma enn det jeg er nå. Jeg ville fortsatt skjemmet bort barnet, overøst barnet med trygghet og kjærlighet og sørget for at h*n hadde fått en lettere oppvekst enn det jeg selv hadde.
    Så jeg synes det er så bak mål å diskriminere og tillegge personer uekte egenskaper kun basert på hvem de velger å elske..

    Wed 3 Mar 10 16:03

  94. NaughtyNurse

    Ojj! Må si det var en ganske så krass kommentar. Synes virkelig det er mer viktig at et barn får en god oppvekst enn å bry seg om hvem som er foreldre, enten det nå er to menn, to kvinner eller en av hvert kjønn. Synes det er drit kult og modig av en homofil person å stå fram, for det er nok ikke bare bare! Stå på!

    Wed 3 Mar 10 17:08

  95. R

    Jeg skjønner ikke argumenter som handler om at barnet vil “få en unormal oppvekst”, eller til og med folk som sier det vil bli mobbet om det har et homofilt par som foreldre! Vi lever i 2010 folkens, hvorfor i all verden skal ikke dette bli akseptert nå? Lær barna deres at dette er like normalt som at en dame og en mann er sammen, så slipper vi flere mennesker som dømmer pga legning. Jeg heier på deg og Jan!

    Tue 9 Mar 10 03:15

  96. Marianne

    Er det bedre at et barn sulter, sliter og ikke får det det trenger enn å ha to mødre eller to fedre til å gi kjærlighet å omsorg? Nei.

    Tue 9 Mar 10 15:08

  97. Ida Johansen

    Utrolig irriterende at folk kan mene slike ting. Det er slike holdninger som ødelegger samfunnet vårt

    Tue 30 Mar 10 01:00

  98. Sofie

    (Det er snakk om personen som skrev kommentaren du never i innlegget).
    Tydeligvis er denne personen aggressiv og ute etter oppmerksomhet. Trangsynt er vel et fint ord å bruke i denne sammenhengen?
    Slike personer er uviktige; de kan ikke begrunne det de sier, og de skriver ikke kommentaren på en ordentlig måte. Men slik er det i dagens samfunn – enkelte skulle fått tildelt flere hjerneceller. Egentlig bruker jeg bare le av slike kommentarer, men jeg blir også rimelig frustrert. Det finnes folk som rett og slett ikke tenker på at homofile er glade i hverandre, og at det er mer enn bare sex i et homofilt forhold. For, la oss innse fakta: Det første folk tenker på (i hvert fall de fleste) når de hører at noen er homofil, er sexlivet deres. Men jeg bruker bare å si det slikt: Jeg har da hverken noe med homofiles, bifiles eller heterofiles sexliv å gjøre. Jeg kan være like glad i dem som person, uansett legning.
    Christopher – stå på, mann! Du er fantastisk skjønn. Prøv å ikke heng deg altfor mye opp i slike kommentarer. Ha en fin kveld videre.
    Klem fra Sofie.

    Thu 8 Apr 10 01:44

  99. Sofie

    Også det med barn; Homofile kan være like gode foreldre som heterofile. Det er snakk om å ta vare på et liv – spiller ingen rolle hvilket kjønn foreldrene er; de kan være i like mye stand til å ta vare på et barn uansett kjønn og legning. Jeg kjemper for homofiles rettigheter, og har alltid ønsket at homofile skal få adoptere. Det er mange barn der ute som trenger et trygt og godt hjem med mye kjærlighet, og det finner man like mye hos homofile som heterofile. Er det ikke bedre at barnet får et trygt hjem hos homofile, enn et ikke fult så trygt hjem hos heterofile? (Det var et eksempel, det var ikke vondt ment mot heterofile). Er det ikke bedre å ha foreldre, enn å være uten?

    Thu 8 Apr 10 01:48

  100. Amanda

    Jeg må si jeg ble irritert da jeg leste den kommentaren. Snakk om å være trangsynt! Unger sitter ute i verden og venter på å få et hjem å komme til. Du og Jan kommer til å bli flotte foreldre, og gi barnet så mye kjærlighet. Lykke, lykke til!

    Sat 10 Apr 10 19:25

  101. Mari

    Et barn kan ha da lika bra hoss to menn som ein mann og ein dama og igjallefal bedre en på barneheim!!

    Og folk so synst at et barn ikkje kan ha da bra hos to menn bør holda da for seg sjøl !

    Fri 30 Apr 10 20:55

  102. Kaja

    Jeg er sikker på at deres barn kommer til å få en flott oppvekst, og blir behandlet med kjærlighet, det sier inntrykket mitt av dere to, og inntrykket har ofte delvis rett.

    Sun 2 May 10 23:09


FACEBOOK





TWEETS